گانتز وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی را برکنار می‌کند

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «بنی گانتز» رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی گفته که قصد دارد «آوی نیسنکورن» وزیر دادگستری را تا پایان روز سه شنبه از سمت خود اخراج کند. دلیل این تصمیم گیری نیز این است که وزیر دادگستری اسرائیل  تصمیم گرفته به حزب تازه تاسیس «ران هولدای» شهردار تل آویو بپیوندد. گانتز پیش از این وزیران دیگری را پس از خروج از حزب آبی و سفید اخراج کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چه کسی به عنوان وزیر دادگستری تا انتخابات ماه مارس در این سمت خدمت می‌کند.

در حالی که هنوز حدود سه ماه به برگزاری انتخابات سراسری مجدد در فلسطین اشغالی باقی مانده، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هیچکدام از احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی مسیر قطعی برای کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان این رژیم (کنست) ندارند.

بر اساس این پیمایش که توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اکثریت خود در کنست را از دست داده اما همچنان با ۲۸ کرسی از دیگر احزاب جلوتر است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتایج این نظرسنجی نشان داد که بعد از لیکود، حزب امید جدید به ریاست «گیدئون سعر» هم‌حزبی پیشین نتانیاهو می‌تواند ۱۹ کرسی در انتخابات بیست‌وسوم مارس ۲۰۲۱ به‌دست بیاورد.

بعد از این دو، احزاب یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» با ۱۶ کرسی، یامینا به ریاست «نفتالی بنت» با ۱۳ کرسی، لیست مشترک اعراب با ۱۱ کرسی، شاس و اتحاد یهودیت توراتی با ۸ کرسی، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» با ۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار خواهند داشت.  نکته قابل توجه در نظرسنجی‌های جدید سقوط چشمگیر حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی این رژیم در کرسی‌های کنست است . حزب گانتز در این نظرسنجی فقط ۵ کرسی کنست را به دست آورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.