خط و نشان حسن روحانی برای آمریکایی‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت، با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: در سالی که فردا به پایان می‌رسد، با یک غم و درد روبه‌رو هستیم. ما سال گذشته با شهادت سردار بزرگ، در یک ترور وحشیانه روبه‌رو شدیم که توسط مقامات آمریکایی از جمله رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور که این دو از مسئولین این جنایت هستند، انجام شد.  

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه دیگران هم در این جنایت شریک و سهیم هستند، ادامه داد: ملت ما دست از آنها نخواهند کشید و این حق مردم ما است که از خون عزیز خود انتقام گرفته و از حقوق مسلم آن بزرگوار دفاع کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ‌شهادت شهید سلیمانی انتقام از جمهوری اسلامی و انتقام از ملت‌های منطقه و استقلال کشورهای منطقه بود. انتقام از ملت‌های بزرگی بود که در برابر توطئه‌ها و صهیونیزم ایستادند و توطئه را شکستند.

روحانی با بیان اینکه آنها نمی‌خواستند مسئله داعش اینگونه تمام شود، اضافه کرد: داعش مزدور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود. اینها وقتی زخمی شدند اسراییلی‌ها آن را به خاک خود برده و مداوا کردند و هر جا هم به اسلحه نیاز داشتند به آنان اسلحه دادند. کسی که از به هم‌ریختگی و ناامنی منطقه استفاده نخست را می‌برد، صهیونبیست‌ها و بعد آمریکا هستند.

وی افزود: از ناامنی یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان کسی جز صهیونیست‌ها نفع نمی‌برد؛ همه کشورهای منطقه از ناامنی ضرر می‌کنند. آنان با ترور شهید سلیمانی می‌خواستند از مرد بزرگی انتقام بگیرند که در مقابل آنان به خوبی و با درایت می‌ایستاد. بعضی فکر می‌کنند سردار یک شجاع کم نظیر بود؛ این درست است اما تنها شهامت نیست بلکه درایت او هم مهم است.

روحانی ادامه داد: شلیک موشکی به عین الاسد سیلی کوچکی بود، سیلی اصلی حضور مردم ایران، لبنان، سوریه و عراق در مراسم شهادت سردار سلیمانی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.