هادی العامری برای آمریکا خط و نشان کشید

 «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در منطقه «آمرلی» در استان صلاح الدین عراق ، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره این فرماندهان شهید تاکید کرد که یکی از مهمترین وظایف ما، تحقیق حاکمیت کامل ملی عراق و اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک کشور است.

«ابو رضا النجار» فرمانده محور شمال در سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در حاشیه این مراسم گفت: ما به عهد و پیمان خود با فرماندهان شهید باقی خواهیم ماند و از میهن و مردم خود و همه مقدسات دفاع خواهیم کرد.

وی از دولت عراق خواست تا با جدیت پرونده ترور سردار شهید سلیمانی را که "میهمان عراق و نخست وزیر" این کشور بود و در  فرودگاهی غیرنظامی به شهادت رسید، پیگیری کند.

شرکت کنندگان در این مراسم دلاوری های فرماندهان شهید و نیروهای الحشد الشعبی در بیرون راندن تروریسم از عراق را یاد آور شده و خواهان مستندسازی دستاوردهای شهیدان سلیمانی و المهندس و تدریس آن برای نسل های حال و آینده شدند.

حاضران در این مراسم همچنین خواهان مجازات عاملان و طراحان ترور شهیدان سلیمانی و المهندس فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش شدند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.