تولید ماهانه ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا در یکی از شرکت‌های داخلی

دکتر حسن جلیلی، عضو هیات مدیره شرکت دارویی برکت در وبینار "بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران در تولید آن" افزود: شرکت ما از پلتفرم‌هایی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کار تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن کرونا را انجام می‌دهد و در چند روز اخیر اولین واکسن کرونا تولید شرکت وارد فاز بالینی شد و تزریق انسانی آن صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه  زیر ساخت‌ها و سایت مورد نظر برای تولید واکسن  بر اساس ویروس غیر فعال با کمک متخصصان داخلی در شرکت شفافارمد ایجاد شد، اظهار کرد: سایت تولید واکسن در این شرکت در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار گرفته و فاز دوم آن که شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاه های تولید واکسن است نیز تا اواخر دی ماه نصب خواهد شد.

جلیلی ادامه داد: با راه اندازی این فاز ظرفیت تولید ۱ تا ۲ میلیون دُز در ماه خواهد رسید ، کار تکمیل فاز ۳ این پروژه نیز  شامل ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته پیش آغاز شده و قرار شده که ظرف ۹۰ روز آینده آماده شود.

وی افزود: با تکمیل فاز ۳ تا پایان شهریور ماه ظرفیت تولید واکسن کرونای این شرکت به ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید  و تولید واکسن در کشور را افزایش خواهد داد.

عضو هیات مدیره این شرکت دارویی ادامه داد: در حال حاضر پلتفرم‌های دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اقدام است و چند ماه آینده یکی دیگر از پلتفرمهای تولید واکسن کرونا نیز وارد فاز مطالعات بالینی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.