تیم حفاظت از بایدن تغییر می‌کند؟

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، همزمان با اینکه جو بایدن دولت خود را آماده می‌کند، سرویس مخفی آمریکا در نظر دارد تا تیم حفاظت از رئیس جمهور را با تعدادی از ماموران ارشد که در دوره معاونت بایدن با وی و خانواده‌اش همکاری کرده‌اند، تشکیل دهد.

تغییر اعضای تیم حفاظت از رئیس جمهور با ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید امری کاملا عادی و مرسوم است و با هدف افزایش حس اعتماد و راحتی رئیس جمهور جدید با محافظانش صورت می‌گیرد؛ افرادی که اغلب در جریان نشست‌های حساس و لحظات خصوصی در کنار رئیس جمهور می‌ایستند.

اما این تغییرات و جابه‌جایی‌ها در یک زمان به شدت بحث برانگیز صورت می‌گیرد چرا که دونالد ترامپ ادعا می‌کند که تقلب در انتخابات باعث شکستش در انتخابات نوامبر شده و در تلاش است تا مانع دولتش از رفتار کردن با بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب شود. برخی از اعضای سرویس مخفی نیز در دوره ریاست جمهوری ترامپ به خاطر پیروی از برنامه سیاسی وی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد، به عنوان مثال برخی از اعضای تیم حفاظت از رئیس جمهور در ماه‌های اخیر از دیگر ماموران و افسران سرویس مخفی خواستند تا در سفرهای ریاست جمهوری در حضور ترامپ ماسک‌های محافظتی نزنند چرا که وی ماسک زدن را نشانه ضعف می‌داند؛ این در حالی است که این مساله مغایر با پرتکل‌های بهداشت عمومی خود دولت ترامپ بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.