واکنش چین به اتهام‌زنی آمریکا در خصوص نظامیانش در افغانستان

باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه چین به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تامین مالی شبه نظامیان در افغانستان از سوی پکن به منظور هدف قرار دادن نظامیان واشنگتن پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنج شنبه با اخبار جعلی محض خواندن چنین ادعا‌هایی اعلام کرد گزارش‌هایی که حاکی از آن است که دونالد ترامپ در جریان این موضوع قرار گرفته که چین به دنبال پول به بازیگران غیردولتی برای حمله به نیرو‌های آمریکا در افغانستان است، اخبار جعلی محض است و نشان می‌دهد برخی دیوانه وار تلاش می‌کنند تا چهره چین را مخدوش و روابط چین و آمریکا را تضعیف کنند.

نشریه آکسیوس به تازگی در گزارشی اعلام کرد دولت آمریکا در این راستا و طبق اطلاعاتی محرمانه و اثبات نشده مدعی است که پکن با ارائه پیشنهاد حمایت مالی به بازیگران غیردولتی در افغانستان از آن‌ها خواسته است تا نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور را هدف قرار دهند.

 مقامات ارشد دولتی آمریکا اعلام کردند: رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تاریخ هفدهم دسامبر گزارشاتی را در این راستا به ترامپ ارائه کرده است و درست همانند سایر گزارش‌ها، ما نیز با احتیاط با گزارش‌های اولیه برخورد می‌کنیم و گزارش اطلاعاتی درباره امنیت نیرو‌های خود را بسیار جدی می‌گیریم.

روابط میان چین و آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید به تیرگی گراییده است و طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرد. تنش‌های میان پکن و واشنگتن که هر روز بعد تازه‌ای به خود می‌گیرد از جنگ تعرفه‌ای و تجاری آغاز شد و بعد‌ها جدال بر سر همه گیری کرونا را نیز شامل شد، اندکی بعد به جنگ کنسولی رسید و حال آمریکایی‌ها از تلاش‌های پشت پرده چین برای هدف قرار دادن نظامیان خود می‌گویند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.