آمریکا ۸۲ تریلیون دلار بدهی دارد

به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۵۵۳  میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۳ هزار و ۲۶۱ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۰ هزار و ۱۳۰ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه دسامبر به سه تریلیون و ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۳۱۸ میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۱۱ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۰۷ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۴۴ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه دسامبر، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۲ تریلیون و ۶۸ میلیارد و ۹۲۱ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۰ تریلیون و ۹۰۸ میلیارد و ۳۹ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۱۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۱۰۸ میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۸۶۶ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۲۹۷ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۵۵ تریلیون دلار و ۷۰۳ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۲۷ تریلیون و ۳۶۳ میلیارد دلار برآورد شده است.   

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.