سخنرانی رئیس‌جمهوری چین به مناسبت سال نو

به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در پیام خود دستاوردهای سخت‌کوشانه کشورش را در مقابله با کرونا، احیای اقتصادی و حذف فقر در سال "شگفت آور" ۲۰۲۰ مورد ستایش قرار داد و خواستار ادامه تلاش‌ها برای دستاوردهای شکوهمند بیشتر شد و در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: چین در مقابله با کرونا در حالی حماسه آفرید که کشور و مردم را در درجه اول قرار داد و با پاندمی کرونا با وحدت و استقامت مبارزه کرد.

وی ادامه داد، تعداد زیادی از مردم چین از جمله نیروهای بخش سلامت، دانشمندان، کارگران، داوطلبان و نیروهای کارگری زندگی خود را وقف ایجاد یک دیوار آهنین برای امنیت جان دیگران کردند. بزرگی و شکوه از مردم عادی نشات می‌گیرد و قهرمانان از مردم بر می‌خیزند. همه افراد قابل توجه و احترام هستند.

رئیس جمهوری چین همچنین با تمامی بیماران کووید-۱۹ ابراز همدردی کرد و به تمامی "قهرمانان عادی" احترام گذاشت و گفت: من بابت این سرزمین بزرگ و مردمش افتخار می‌کنم. من به این روح ملی تسلیم ناپذیر افتخار می‌کنم. چین بر تاثیرات کووید-۱۹ غلبه کرده و دستاوردهای زیادی را به دست آورده است. برنامه پنج ساله سیزدهم به نتیجه موفقیت آمیزی رسیده و برنامه پنج ساله چهاردهم به طور جامع طراحی شده است.

وی همچنین از ۱۷ سال متوالی برداشت از تولید غلات، موفقیت‌های بزرگ علمی از جمله ماموریت مریخ و کاوشگر ماه و موفقیت آن در متوقف کردن سیلاب‌های شدید استقبال کرد و ادامه داد: چین یک موفقیت بزرگ تاریخی برای ساختن یک جامعه متوسط و مرفه از همه لحاظ و یک پیروزی قاطع در ریشه کنی فقر بدست آورده است.

رئیس جمهوری چین در ادامه صحبت‌هایش گفت: مردم در سراسر جهان باید تلاش‌های مشترکی را برای از بین بردن ابرهای سیاه پاندمی کرونا انجام دهند و زمین را به جایی بهتر برای زندگی تمام بشریت تبدیل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.