قول نوبخت درباره آزادراه تهران-شمال

محمدباقر نوبخت در بازدید مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل این قطعه از آزادراه، اظهار کرد: از آخرین بازدید صورت گرفته از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال که در تیرماه انجام شد، تا امروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این قطعه از آزادراه سرمایه گذاری شده است. البته تورم هزینه احداث این قطعه از آزادراه را تا حدود دو برابر افزایش داد.

وی با بیان اینکه هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بیش از پیش بینی ها و برآوردهای اولیه بود، گفت: براساس برآوردهای اولیه هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال ۲۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شد اما تورم سبب شد تا این رقم به ۳۷۰۰ میلیارد تومان برسد.

نوبخت با اشاره به احداث بزرگترین تونل خاورمیانه در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افزود: در حال حاضر این تونل که بیش از ۶۴۰۰ متر طول دارد، در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی این تونل تکمیل خواهد شد.

ازادراه تهران - شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز بیش از ۵ کیلومتر از مسیر تردد به سمت شمال کاهش می یابد. همچنین قطعه دوم آزادراه تهران شمال که طولی معادل ۲۲ کیلومتر دارد و بیش از ۹۰ درصد آن، تونل است، ان شاءالله تا پایان دولت دوازدهم مسیر رفت آن تکمیل می شود و برای اتمام کل آزادراه تهران شمال، تنها ۴۷ کیلومتر باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: دولت مصمم است با همکاری بنیاد مستضعفان تا پایان امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال سرمایه گذاری کند و خوشبختانه همه برنامه ریزی ‌های صورت گرفته در حال تحقق است.

نوبخت با اشاره به همزمانی این بازدید با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در سالروز شهادت سردار سلیمانی، این پیام را به دشمنان ایران می دهیم که یاران حاج قاسم، نه تنها برای تامین امنیت کشور، بلکه برای تامین رفاه و آسایش مردم، شبانه روز در تلاشند و با وجود همه خباثت های دشمنان، در مسیر پیشرفت قرار داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: دولت و بنیاد مستضعفان که هر کدام ۵۰ درصد سرمایه گذاری لازم را برای آزادراه تهران-شمال متقبل می‌شوند، مصمم هستند با تخصیص هرچه سریعتر منابع مالی مورد نیاز، این پروژه تکمیل شود چراکه طولانی تر شدن آن از نظر زمانی هزینه ساخت آزادراه را بیشتر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.