خبر هنیه از تلاش‌های تازه برای آشتی ملی

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، وی روز جمعه در سخنانی به تماس های داخلی و خارجی حماس در این زمینه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر تلاش های تازه ای برای از سرگیری گفت وگوی ملی به منظور تحقق آشتی و وحدت ملی جریان دارد.

هنیه گفت : ما با طرف های داخلی و خارجی به منظور آغاز گفت وگوی ملی با جنبش فتح و دیگر گروه های ملی و اسلامی برای تحقق آشتی ملی در حال رایزنی هستیم.

وی تاکید کرد که حماس وحدت ملی را شالوده و رکن رکین مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی و طرح های آن برای نابودی آرمان فلسطین و حقوق حقه فلسطینی ها درباره سرزمین، مقدسات و بازگشت، می داند.

هنیه خاطرنشان کرد که به نظر حماس، وحدت ملی از طریق بازسازی نهاد های رهبری فلسطین اعم از سازمان آزادیبخش و تشکیلات خودگردان بر اساس مشارکت و اجماع ملی محقق می شود.

حماس و فتح دو گروه اصلی فلسطینی سال هاست که با هم اختلاف دارند. حماس کنترل باریکه غزه را بر عهده دارد و جنبش فتح نیز منطقه کرانه باختری را در قالب تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنترل دارد.

بیست و ششم آبان ماه گذشته دور تازه گفت و گوها بین هیات های دو طرف برای پایان دادن به اختلاف ها در قاهره پایتخت مصر برگزار شد اما چندی پیش به دلیل ازسرگیری روابط امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، حماس اعلام کرد که گفت و گوهای آشتی ملی "مختل" شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.