انتقادات آیت الله مصباح یزدی از محمود احمدی نژاد و جریان انحرافی

در این مطلب آمده است؛

در آستانه نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب ششمین رئیس‌جمهور، آیت‌الله مصباح به بیان سخنانی در خصوص انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب آینده پرداخت. او در سخنانی عنوان کرد که شناخت و رای دادن به اصلح یک تکلیف است. او همچنین گفت: اصلح کسی است که دلش بیشتر برای دین بسوزد؛ و در سخنانی دیگر بیان کرد: رئیس‌جمهور رجائی‌گونه انتخاب کنید.

آیت‌الله مصباح از ماه‌ها قبل از شروع رسمی تبلیغات کاندیداها، در سخنرانی‌های خود بر اهمیت دوره نهم انتخابات تاکید کرد. او در آن مقطع تنها به بیان ملاک‌ها و اموری که به انتخاب اصلح منتهی می‌شود، بسنده کرد و هرگونه حمایت از شخص خاصی را رد کرد. اما هرچه تبلیغات انتخاباتی به روز رای‌گیری نزدیک‌تر می‌شد، آیت‌الله مصباح نیز با توجه به آشنایی احمدی‌نژاد از ادبیاتی دینی‌تر در تبلیغات انتخاباتی خود، به حمایت ضمنی از وی پرداخت. آیت‌الله مصباح در این مرحله تلاش کرد تا به صورت ضمنی پرسش‌هایی که درباره صلاحیت احمدی‌نژاد مطرح می‌شد را پاسخ گوید.

آیت‌الله مصباح در دوره نخست دولت احمدی‌نژاد و تا سال ۸۸ از حامیان وی بود، اما به تدریج با پدیدار شدن جریان انحرافی در دولت و قدرت گرفتن اسفندیار رحیم‌مشایی، وی و شاگردانش از جمله سیدمحمود نبویان به جدی‌ترین منتقدان احمدی‌نژاد و جریان انحرافی تبدیل شدند. آیت‌الله مصباح در سخنانی گفت: «اقدامات احمدی‌نژاد را تأیید نمی‌کنم و در او یک حالت انحرافی می‌بینم.».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.