پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی

در پی در گذشته عالم فرزانه آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود آورده است: این فقیه وارسته تا پایان عمر پر برکت خود یک انقلابی ولایتمدار و صادق ماند.

متن این پیام به شرح زیر است: رحلت فقیه عالیقدر و اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه) عضو برجسته، مؤثر و دیرینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

این عالم ربانی با قدرت اجتهاد و اندیشه صائب خود در مواجهه و مقابله با انحرافات فکری و تفکرات غربی قاطعانه می‌ایستاد و در جهادی عالمانه تفکر ناب اسلامی را روشن و پاکیزه به جامعه ارائه می‌کرد.

تسلط ایشان به علوم نقلی و عقلی و همچنین توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای این عالم متخلق، نقش به سزایی در رشد فکری و هویتی فضلای حوزه داشته است.

این عالم عارف که از پایه گذاران تحول در حوزه و علوم انسانی بود در ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه نیز نقشی مؤثر و شایسته داشت.

بینش بالای سیاسی و خلوص انسانی این عالم شجاع و مبارز تصویری روشن و واقعی از ابعاد مختلف شخصیت این اندیشمند بزرگ است.

این استاد برجسته علوم اسلامی با ذهنی عمیق و جامع‌نگر اندیشه‌های فلسفی را در پرتوی از نور توحید و معنویت به جویندگان و طالبان حقیقت ارائه می‌کرد.درس‌های اخلاق عارفانه و سلوک زاهدانه این معلم اخلاق، طلاب جوان را با ایشان مأنوس و جمع کثیری را از اخلاق، عرفان، معنویت و معارف الهی بهره‌مند و منور کرده بود.

مبارزات انقلابی و همراهی بی نظیر ایشان با امام و رهبری و همچنین کوشش وافر علمی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه از ممیزه‌های این شخصیت انقلابی است.

منطق قوی و مستحکم آیت الله مصباح یزدی در نقد جریان‌های سیاسی آلوده موجی از اهانت‌ها و هتاکی‌ها را از سوی برخی جریانات سیاسی متأثر از دشمنان برانگیخت، اما در تمام دورانی که مورد هجمه قرار می‌گرفت این شخصیت برجسته صبورانه تحمل کرد و ثابت قدم و استوار در خط مستقیم انقلاب اسلامی به روشنگری پرداخت.

این نماینده فقید مجلس خبرگان رهبری قهرمان بصیرت افزایی، روشنگری و دفاع از دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود و تا پایان عمر پر برکت خود یک انقلابی ولایتمدار و صادق ماند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم عارف پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازادگان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز 

 آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

فقدان تاسف برانگیز فقیه انقلابی و فیلسوف مجاهد، حضرت آیت الله علامه حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

ایشان به عنوان فقیهی زمان شناس و عالمی متبحر در مباحث گوناگون حوزوی و فلسفی علاوه بر حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی و دفاع از آرمان‌های انقلاب ‌و اعتقادات اسلامی، با هوشمندی و زمان شناسی در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان و شبهات فکری و عقیدتی جریان نفاق در دهه های متمادی ایستاد و در این راه نورانی، توانست علاوه بر نشر تألیفات متنوع، شاگردان مبرز و فاضل فراوانی برای حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی تربیت کند تا در همین راه خطیر، برای جوانان و نسل‌های جدید روشنگری و هدایت گری را برعهده داشته باشند.

اینجانب از طرف هیات موسس و اعضای محترم شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی(رحمه‌الله علیه)، ارتحال این روحانی پرهیزگار و عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان و بالاخص به خانواده مکرم و آقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی مسالت می نمایم.

محمد علی موحدی کرمانی
رییس جامعه روحانیت مبارز

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.