وزیر راه: پرونده مسکن مهر امسال بسته می‌شود

محمد اسلامی امروز ۱۳ دی در جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی که به تکریم و معارفه معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی اختصاص داشت، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: در یک دوره‌ای مسئولیت را در وزارت راه و شهرسازی پذیرفتیم که هر روز شرایط سخت‌تری بر کشور حاکم شد.

وی افزود: شرایطی که پیشبرد اهداف کلان و سیاست‌های تدوین‌شده، نیازمند رها شدن از روش‌های سنتی و رایج بوده و هست تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم و قول و فعل‌مان یکی باشد. این از جمله راهبردهایی است که در تمامی ارکان وزارت راه و شهرسازی، جاری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همگی ما در وزارتخانه راه و شهرسازی به مردم، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور قول دادیم و تعهد کردیم که این تعهدات باید محقق شود. زیرا چنانچه این قول‌ها به هر دلیلی عملیاتی نشوند چندین برابر تأثیرات منفی ایجاد خواهد کرد.

وی با تصریح بر این نکته که باید تعهدات وزارت راه و شهرسازی محقق شود، از تلاش‌های معاونان خود در حوزه‌های مختلف، سپاسگزاری و برای همه آنها آرزوی توفیق کرد.

اسلامی از تلاش‌های مهندس محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سابق سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی به واسطه زحمات ارزشمند در طول ۱۱ سال خدمت در وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و توضیح داد: بهترین رکورد سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی در احداث بیمارستان‌ها را آقای علیزاده به نام خود ثبت کرد.

وی موضوع مهم وزارت راه و شهرسازی را در شرایط کنونی کشور، موضوع مرتبط با زمین و مسکن برشمرد و با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، تعهدات سنگینی برعهده دارد، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی تعهد کرده است تا مسکن مهر را حداکثر تا پایان امسال به اتمام برساند که این مهم، باید محقق شود.

اسلامی گفت: از آقای مهرآبادی که پیشکسوت طرح مسکن مهر هستند خواستم تا مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن باشد و کل فرایند مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن را در تعامل با معاونت مسکن و ساختمان به سهولت و روانی جلو ببرد.

وی با تاکید بر اینکه اتمام مسکن مهر و اجرای هرچه سریع‌تر طرح اقدام ملی مسکن تنها اخذ مصوبه و چانه‌زنی نباشد و به عملیات اجرایی و تکمیل واحدها منجر شود، توضیح داد: اگرچه تقاضاها و مطالبات غیرمنطقی فراوانی به وزارت راه و شهرسازی تحمیل می‌شود اما اصل مطلب این است که پرونده مسکن مهر حتماً تا پایان امسال بسته شود زیرا تعهدی است که وزارت راه و شهرسازی بر آن تاکید کرده و در این خصوص نیز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارائه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل تازه منصوب شده سازمان ملی زمین و مسکن خواست تا تحرک لازم را در سازمان ایجاد و با زمان بندی نسبت به تعهدات ارائه شده در آن سازمان، اقدام کند.

اسلامی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی با همکاری و همراهی معاونان در وزارتخانه راه و شهرسازی، لحظه‌ای درنگ نکنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.