امتناع پرستاران آمریکایی از زدن واکسن کرونا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشت آمریکا از بیم عوارض جانبی حاضر نیستند واکسن کرونا دریافت کنند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، طبق این نظرسنجی ۶۰ درصد کارکنان یک مرکز نگه‌داری سالمندان در ایالت اوهایو، حدود نیمی از کارکنان بخش بهداشت یکی از مناطق کالیفرنیا و ۴۰ درصد از پرستاران شهر لس آنجلس از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند از عوارض جانبی خطرناک دریافت این واکسن نگران هستند و نمی‌خواهند با آن‌ها مانند موش آزمایشگاهی رفتار شود.

علاوه بر دو پرستار آمریکایی در ایالت آلاسکا، شماری از دریافت کنندگان واکسن «فایزر-بیون‌تک» در آلمان و انگلیس نیز پس از تزریق این واکسن دچار حساسیت شدید شدند.

به نوشته دیلی میل تنها در دو بیمارستان ایالت کالیفرنیا، واکسن‌های کرونا بلا استفاده در قفسه‌ها مانده‌اند و پرستاران حاضر به تزریق آن‌ها نیستند. از این رو شماری از کارکنان این دو مرکز که از عوارض جانبی نگرانی ندارند، واکسن‌های اضافه را به بستگان خود تزریق می‌کنند.

تأیید واکسن فایزر از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

تأیید واکسن فایزر در انگلیس حتی زودتر از آمریکا صورت گرفت و «آنتونی فائوچی» از مقامات گروه مقابله با ویروس کرونا در دولت آمریکا، آن را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.