کدخدایی: صیانت از آرای مردم هدف مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور است

عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام اظهار داشت: سلامت مردم و امنیت انتخابات سال آینده و حضور حداکثری واجدان رای مد نظر شورای نگبهان و وزارت کشور است.

وی به موضوع ویروس کرونا هم اشاره کرد و افزود: برای حفظ سلامت رای دهندگان افزایش شعب و صندوق های اخذ رای ثابت و سیار از تمهیدات اندیشده شده در این زمینه است ، البته شورای نگهبان پذیرای پیشنهادهای دیگر از سوی وزارت کشور و دیگر دستگاه های مرتبط با انتخابات است.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: هدف غایی شورای نگهبان و وزارت کشور برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور بر مدار قانون در سال آینده است و تلاش ها در روند برگزاری انتخابات اجرای صحیح قانون توسط متولیان نظارت و اجرای انتخابات است.

کدخدایی تاکید کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رعایت قانون از مهمترین اولویت ها و دغدغه های شورای نگهبان و وزارت کشور است تا رعایت قوانین مربوط به آن به درستی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات در هر دوره ای از شرایط خاصی برخوردار بوده است، گفت: انتخابات سال آینده باتوجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، تحریم ها و ویروس کرونا از شرایط ویژه ای برخودار است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: باید وضعیت معیشت و اقتصاد مردم اصلاح شود چرا که این مردم همواره وفاداری خود به نظام را به طرق مختلف نشان داده اند.

وی اضافه کرد: مردم در زمان جنگ تحمیلی خالق حماسه های بی بدیلی بوده اند و در فتنه های بروز کرده در منطقه از جمله ظهور گروهک های تروریستی مانند داعش، مردم مقاوم و همراه ایران اسلامی با استفاده از تدابیر و راهنمون های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از این فتنه ها به سلامت و سربلندی عبور کردند.

وی به رعایت اصل بی طرفی ناظران و مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: رعایت این اصل برای شورای نگهبان از اهمیت زیادی برخوردار و در قانون انتخابات نیز به این موضوع تاکید شده است.

اصلاح قانون انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است

کدخدایی به اصلاح قوانین مربوط به انتخابات اشاره کرد و افزود: اصلاح ساختار قوانین انتخابات در مجلس شورای اسلامی کنونی در دست بررسی است و با توجه به اینکه احتمال زیاد این اصلاح قوانین به انتخابات سال آینده نرسد، انتخابات ریاست جمهوری بر اساس همان قانون فعلی برگزار خواهد شد و تا این لحظه هیچ چیزی در این مورد که آیا اصلاح قانون انتخابات به سال آینده می رسد یا خیر از سوی مجلس اعلام نشده است.

وی یادآور شد: هدف وضع یک قانون جامع برای تمام انتخابات های کشور است که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم به مجلس دهم ابلاغ شد اما در آن مجلس به این موضوع پرداخته نشد و اکنون در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی به الکترونیکی کردن انتخابات در سال آینده هم اشاره کرد وافزود: بخش عمده ای از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود و موضوع فعلی ایجاد زیرساخت ها برای اخذ رای است که باید فراهم شود.

کدخدایی از عملکرد مطلوب استان ایلام در روند برگزاری انتخابات های متعدد تقدیر و اضافه کرد: این استان با ایجاد هماهنگی های موثر بین دفتر نظارت و بازرسی با استانداری و سایر دستگاه های اجرایی در نقاط مختلف استان همواره انتخابات های موفق و پرشوری را برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: گزارش هایی از بروز برخی ناهماهنگی های اجرایی در برخی شهرستان ها وجود دارد که انتظار می رود، مسوولان برگزاری انتخابات این ناهماهنگی ها را مرتفع و اگر نیاز باشد در مرکز نیز پیگیری های لازم انجام خواهد شد تا انتخاباتی پرشور، سالم همراه با امنیت کامل در استان برگزار شود.

ترور شهید سلیمانی هدیه رژیم تروریست آمریکا به داعش بود

کدخدایی همچنین به جایگاه و نقش شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره فراملی اشاره کرد و گفت: آوازه اقدامات و عملکرد مثبت و موثر سردار سلیمانی به فراتر از مرزهای ایران اسلامی رسید و به یک قهرمان فراملی تبدیل شد.

وی افزود: سردار سلیمانی ابتدا قهرمان عرصه خودسازی و مبارزه با نفس بود که با پیروزی در این میدان مهم به پیکار با عناصر تروریستی و گروهک های تکفیری و حامی غاصب آنها رژیم منحوس آمریکا پرداخت و در این جبهه نیز به پیروزی نائل آمد.

وی پیروی و اطاعت از رهبری را از خصیصه های بارز سردار سلیمانی برشمرد و تاکید کرد: مسیر ترسیمی و منش ایشان باعث شد خیل زیادی از علاقمندانش به همان مسیر گام بردارند و ادامه دهنده راه شهید سلیمانی باشند.

کدخدایی یادآور شد: رژیم تروریست آمریکا همواره به دنبال تامین منافع نامشروع خود در منطقه بوده و با دفاع و حمایت از تروریست های داعشی دست به جنایات نابخشودنی زیادی در منطقه زد، هدف این رژیم و داعش مبارزه با انقلاب اسلامی بود که در این مسیر ناکام ماند.

وی ادامه داد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستش از چپاول و غارت ایران کوتاه شده بود و از همان بدو شکل گیری انقلاب از راه های مختلف سعی در مقابله با ایران اسلامی کرد که کودتای نوژه، غائله کردستان، جنگ تحمیلی، تحریم، تهدید، فشار اقتصادی و در این سال های اخیر ایجاد گروهک های تکفیری و داعش از این موارد است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شهید سلیمانی با اتحاد مردم مناطق درگیر به مقابله با داعش و تحرکات نامشروع آنها پرداخت و آمریکا که به اسم مبارزه با داعش به میدان آمده بود در عمل با اقدامات خود از این گروهک تروریستی حمایت می کرد و با ترور شهید سلیمانی یک هدیه مهم را به داعش تقدیم کرد.

کدخدایی ادامه داد: با انجام این جنایت هولناک و ناجوانمردانه چهره و وجهه خبیث رژیم تروریستی آمریکا برای جهانیان آشکار و بدون شک انتقام و پیگیری خون شهید سلیمانی و یارانش برای ایران اسلامی به قوت خود باقی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.