رهبر انصارالله در سالگرد ترور سردار سلیمانی چه گفت؟

به گزارش شبکه خبری المسیره، ‌ الحوثی در ادامه سخنانش گفت: آمریکا قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مجاهدان عزیز را به شهادت رساند زیرا آن‌ دو از رهبران آزاده این امت بودند. هر رهبری از این امت که به دنبال دفاع از امت اسلامی است باید قدرش را دانست و آن را قهرمان امت اسلامی به شمار آورد.

وی افزود: اگر امت اسلامی با هجمه دشمن مقابله نکند دچار خسارت و زیان می‌شود. ما برای مقابله با طاغوتیان عصر یعنی آمریکا، ‌ اسرائیل و مزدورانش نیاز به تقویت و تحکیم مفهوم شهادت در راه خدا داریم.

الحوثی گفت:‌ آزادی نوار غزه در فلسطین و پیروزی‌های حزب‌الله در لبنان نمونه‌ای موفق از تجربه جهاد و شهادطلبی است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که عربستان نماینده خوب و مناسبی برای آمریکا در منطقه نیست بلکه آمریکا به این کشور به عنوان یک گاو شیرده نگاه می‌کند و حتی به برخی از مزدوارانش در منطقه هم کمتر از این مقدار توجه دارد.

رهبر انصار الله گفت: تلاش‌هایی در حال انجام است تا ایران و کشورهای محور مقاومت را دشمن جلوه بدهند و امت را از مقابله با دشمنان واقعی‌اش دور کنند. اولین کسانی که از خطر ایران سخن گفتند، ‌ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند. آن ها کسانی بودند که آتش فتنه طائفه‌ای را در امت اسلامی برای تحریک تکفیری‌ها روشن کردند.

الحوثی گفت:‌ نبرد امروز نبرد امت برای مقابله با خطری است که آمریکا و اسرائیل و رژیم‌های دست‌نشانده داخل امت اسلامی آن را هدایت می‌کنند. ما امتی واحد هستیم. همه هدف قرار گرفته‌ایم و باید در یک جبهه واحد باشیم. مسئله فلسطین هر چقدر هم که برخی از آن دست بکشند، برای ما مهمترین مسئله باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: توطئه‌ها به نفع دشمن و علیه ملت فلسطین آشکار شده است. برخی از کشورها فلسطینی‌ها را در همه چیز تحریم کرده و دست دوستی و همکاری به سمت دشمن اسرائیلی دراز کردند.

به گفته الحوثی، عادی‌سازی روابط سیطره دشمن را بر کشورهایی که دست دوستی به اسرائیل دادند، ‌ تقویت خواهد کرد اما ملت‌های مقاومت با این اقدام مخالفت خواهند کرد و جلوی آن می‌ایستند.

رهبر انصارالله بر ثبات و ادامه راه شهدای بزرگوار تاکید کرد که و گفت که آن‌ها بزرگترین درس‌ها را به ما دادند. مسئولیت ما در برابر این فداکاری‌ها بزرگ است.

وی همچنین تاکید کرد: امت اسلامی ما شایسته برخورداری از آزادی و استقلال است و این مهم با وجود هیمنه امریکا و اسرائیل محقق نخواهد شد. جان‌فشانی‌ها قطعا پیروزی‌های بزرگی را به ارمغان می‌آورد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

این جنایت آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.