در سومین همایش نمایشگاه صنایع فلزات غیرآهنی سروش فولادچی دبیرهمایش عنوان کرد: بر صنایع فلزی در طول تاریخ نماد پیشرفت و صنعتی بودن یک کشور بوده و در طول برنامه‌های توسعه اقتصادی کشورها، توسعه صنایع فلزی از اهمیت خاصی برخوردار بوده‌اند. 

فولادچی با اشاره به اینکه نیاز کشور به گذر از شرایط اقتصادی فعلی، قطعا ضرورت نگاه به درون و توجه به تمامی پتانسیل‌های کشور، به ویژه حوزه صنایع فلزی را، بیش از گذشته مشخص می‌کند، عنوان کرد: در این میان صنعت فولادسازی همواره به صورت ویژه مورد توجه متخصصین و مسئولین کشور بوده است. اینک اما نقش فلزاتی همچون مس،‌ آلومینیوم،‌ سرب و روی و طلا و نقش آنها در ارزآوری صادراتی کشور و اشتغال‌زایی پایدار آنها در شرایط متلاطم اقتصادی فعلی؛ حقیقتا اهمیت دقت نظر و توجه ویژه به سایر صنایع فلزی غیر آهنی را با توجه به مزیت رقابتی گسترده‌ آنها نمایان کرده است.

به گفته فولاد چی، بی‌تردید امنیت اقتصادی در سایه توسعه اشتغال، توسعه سرانه تولید ملی، توزیع عادلانه ثروت و امکانات و ثبات رویه و مدیریت؛ راه را بر ایجاد وابستگی به خارج خواهد بست و زمینه اعتلای سیاسی و اقتصادی کشور را با فتح بازارهای بین المللی فراهم خواهد آورد.

وی در خصوص اینکه در سومین همایش صنایع فلزی غیرآهنی چه مواردی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، با درک این مهم و با تجربه برگزاری دو نوبت از این همایش و نمایشگاه تخصصی و نظر سنجی از متخصصین و مدیران و فعالان صنایع فلزات غیر آهنی در خصوص عملکرد و نتایج آنها؛ تدوام برگزاری رویدادهایی با استانداردهای جهانی و با نگاهی ویژه به قابلیت‌های داخلی را اولیت کاری خود قرار داده و  بر این اساس  "سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیر آهنی و تکنولوژی های وابسته با نگاهی به تولید و بازار" را با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران و با  حضور فعالان، کارشناسان،‌ تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و سرمایه‌گذاران صنایع مختلف این حوزه از ایران و جهان برگزار می کند.

دبیر این همایش در ادامه به برگزاری سکانس های تخصصی در این همایش اشاره کرد و افزود: در این همایش برگزاری  میزگردهای تخصصی در حوزه های مس،‌ آلومینیوم،‌ طلا و سرب و روی و  جلسات سخنرانی تخصصی مطابق پیش بینی شده و طی فردا و پس فردا از صبح تا بعد از ظهر این میزگرده ها ادامه پیدا خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.