برخورد قاطع پلیس فتا با اوباش فضای مجازی

سردار وحید مجید روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: بیشترین جرایم و مراجعات به پلیس فتا برداشت های اینترنتی است و ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در سطح کشور کشف می شود.

وی اضافه کرد: پلیس فتا در راستای پیشگیری و کشف جرایم فعالیت های خود را در این فضا گسترش داده است و یکی از فعالیت های اساسی، بنیادی و ملی رمز پویا است که در سال گذشته اجرا شد و شاهد کاهش وقوع جرایم سایبر به ویژه در حوزه های مالی هستیم.

سردار مجید گفت: در هفته های اخیر اقداماتی در تکمیل فرآیند رمز پویا با همکاری خوب بانک مرکزی انجام  شده است و اکنون اگر پیامی دراین ارتباط برای کاربران ارسال می شود، هم مبلغ تراکنش، نوع تراکنش، نام پذیرنده و شماره حساب قید می گردد و کاربران می توانند اطلاعات را با تقاضای خود تطبیق دهند و اگر مورد تایید بود نسبت به انجام رمز پویا اقدام کنند.

وی افزود: در حوزه پیشگیرانه علاوه بر این اقدام، اقداماتی  در حوزه  اطلاع رسانی و ارائه هشدارهای عمومی انجام شده است که ضریب هوشیاری و سواد رسانه ای کاربران را  افزایش داده و بحمدلله جرایم در فضای سایبر کنترل می شود.

رئیس پلیس فتا ناجا در خصوص اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا گفت : بر اساس تعریف جرایم در فضای مجازی قدرت کشف پلیس فتا در سطح کشور در این حوزه و مراجعات حضوری ۹۰ درصد است.

سردار مجید با اشاره به اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش در فضای سایبر در سطح کشور گفت : همزمان با اجرای این طرح  در فضای سایبر هم، با اقدامات خشونت آمیز برخورد شده و تا کنون بالغ بر ۱۹ هزارو ۳۳۶ مورد رصد عمومی صورت گرفته و موارد غیر مرتبط حذف که  از  ۳ هزارو ۶۰۰ مورد تمرکز شده بالغ بر ۷۷۶ مورد اقدامات قضائی، دستگیری، احضار، دعوت و سایر اقدامات قانونی انجام پذیرفته است و این طرح کماکان با قدرت اجرا می شود.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در فضای مجازی، متذکر شد : پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی،  با افراد مجرم و متخلف برابر قانون برخورد می کند.

رئیس پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه افرادی که ناآگاهانه مرتکب اشتباه و تخلف در فضای مجازی شوند مورد توجیه و ارشاد قرار می گیرند، بیان داشت : با افرادی که عالمانه و عامدانه در فضای مجازی مرتکب جرم شوند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

رئیس پلیس سایبری کشور اظهار داشت : یکی از اقداماتی که با موافقت سردار فرمانده انتظامی استان زنجان و پیگیری پلیس فتا استان انجام  می شود این است که پلیس فتا استان در بحث  فرهنگ یاران سایبری به عنوان استان پایلوت انتخاب شود و این ظرفیت را دارد که با این اقدام در راستای افزایش سواد رسانه ای مردم گام های موثرتری بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.