ویتنام پروازها از انگلیس را متوقف کرد

رویترز گزارش داد، ویتنام امروز سه شنبه و در تلاش برای جلوگیری از گسترش کرونای انگلیسی به این کشور، پروازهای خود از انگلیس و آفریقای جنوبی را متوقف کرد.

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت ویتنام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خطر نفوذ و شیوع بیماری در ویتنام بسیار زیاد است؛ به ویژه از سوی افرادی که از کشورهای آلوده به ویروس انگلیسی وارد می‌شوند.

بر این مبنا، دولت این کشور پروازها از انگلیس و آفریقای جنوبی را متوقف کرده است.

این در حالیست که مقام‌های محلی در ویتنام شنبه هفته جاری از شناسایی اولین مورد از گونه جدید ویروس کرونای انگلیسی خبر داده بودند.

کمیته هماهنگی ملی ویتنام برای پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا در این خصوص اعلام کرده بود که گونه جدید ویروس کرونای انگلیسی در یک زن ۴۵ ساله ویتنامی شناسایی شده است.

شناسایی گونه جدید و جهش یافته ویروس کرونای انگلیسی که ۷۰ درصد مُسری تر از گونه اصلی آن است، ۱۴ دسامبر سال جاری میلادی در این کشور برای اولین بار مشاهده شد.

این ویروس که می تواند کودکان را به همان اندازه بزرگسالان آلوده و بیمار کند، اولین بار در منطقه «کنت» انگلیس مشاهده شد؛ اما ۳ ماه بعد «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس این موضوع را با پارلمان در میان گذاشت و ۱۹ دسامبر نیز «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس آن را به طور علنی اعلام کرد.

این در حالی است که ویروس کووید -۱۹ از آغاز شیوع خود در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، جان بیش از ۱.۸۲ میلیون نفر را در ۱۹۱ کشور جهان گرفته است. شمار کل مبتلایان در جهان نیز از رقم ۸۳.۶۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.