رئیس جمهور ارمنستان در انگلیس به کرونا مبتلا شد

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» به نقل از رسانه‌های ارمنستانی، «آرمن سرکسیان» رئیس جمهوری ارمنستان  طی سفر به لندن به کرونا مبتلا شد. سرکسیان که برای مداوای پای خود به لندن سفر کرده بود به بیماری کرونا مبتلا شد و اینک خود را قرنطینه کرده است. «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز چندی قبل به کرونا مبتلا شد.

رسانه‌ها به جزئیات بیشتری از این مسئله از جمله آخرین وضعیت جسمانی سرکسیان هیچ اشاره‌ای نکرده اند.

این اتفاق در حالی رخ داد که لندن در روزهای گذشته با افزایش شدید مبتلایان به کرونا مواجه شده است. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه محدودیت‌های جدید را در انگلیس برای مهار شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد. بوریس جانسون در سخنانی که به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد گفت که گونه جدید ویروس کرونا به گونه‌ای «هشدارآمیز و مأیوس‌کننده» در حال انتشار است . 

در روزهای گذشته، آمارهای منتشر شده از موارد ابتلا به «کووید-۱۹» در انگلیس کاملاً گویای وضعیت دشوار ایجادشده در این کشور بوده‌اند. 

حدود دو هفته پیش بود وزیر بهداشت انگلیس کشف نوع جدید ویروس کرونا را اعلام کرد. او گفت که گونه جدید با سرعت بیشتری نسبت به نسخه اولیه کرونا منتشر می‌شود.  کرونای انگلیسی تاکنون دستکم در ۱۷ کشور جهان گزارش شده و بسیاری کشورها برای جلوگیری از ورود آن، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.