سفرهای ضروری به شهرهای زرد نیاز به مجوز دارند؟

بیژن سلیمان پور روز چهارشنبه در جلسه پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: هم اکنون بسیاری از شهرهای کشور جزو شهرهای زرد و نارنجی از نظر شیوع کرونا محسوب می شوند که تنها تردد از مبداء زرد به مقصد نارنجی و قرمز نیاز به مجوز دارد.

وی با اشاره به کاهش آمار شیوع کرونا در کشور و تغییر وضعیت شیوع کرونا در استان های کشور ادامه داد: افراد و نهادهایی که نیاز به سفر ضروری از قم به شهرهای نارنجی و قرمز دارند باید مجوز لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پس از تهران، قم دومین استان کشور است که با ایجاد سامانه های مشترک میان بخش های مختلف ، صدور مجوز تردد میان شهری به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت استمرار دستورالعمل های بهداشتی در این استان گفت: اگر چه روند آمار بیماران کرونایی بستری، آمار فوتی ها و همچنین بیماران بدحال بستری در بیمارستان های قم همچنان روند کاهش دارد ولی این موضوع به معنای عادی انگاری شرایط نیست.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در قم گفت: کمتر از ۱۱۵ بیمار بستری در قم داریم ضمن اینکه بین صفر تا ۲ نفر فوتی روزانه و کمتر از ۱۵ بیمار بدحال در بیمارستان های قم بستری هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.