اعتراف تلویحی پامپئو به شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌ جمهوری

به گزارش روزنامه دیلی میل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با بلومبرگ به گونه‌ای صحبت کرده که نشان می‌دهد می‌داند دیگر "دولت دوم ترامپ" وجود نخواهد داشت.

پامپئو یکی از مقامهای عالیرتبه دولت بود که همان اوایل کار مشروعیت پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در انتخابات را زیر سوال برد. پامپئو سه روز بعد از آنکه رسانه‌ها و شبکه‌ها در هفتم نوامبر گذشته بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند با پرسش در خصوص اینکه آیا با فرآیند انتقال قدرت به بایدن همکاری خواهد کرد مواجه شد. او در تاریخ ۱۰ نوامبر در پاسخ به این پرسش گفت: "انتقال قدرت همواری به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت".

پامپئو گفت: "بعد از چهار سال من فکر می‌کنم ما داریم جهان را امن‌تر از زمانی که وارد قدرت شدیم ترک می‌کنیم"!

پامپئو در این مصاحبه به صحبت درباره برنامه‌اش برای محل زندگی خود بعد از ترک وزارت خارجه و همچنین درباره میراث سیاست خارجی دونالد ترامپ پرداخت.

پامپئو در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد به کانزاس برگردد یا در واشنگتن دی.سی بماند گفت: "خانه من کانزاس است. من مطمئنم که در زمان بعد از ترک وزارت خارجه زمان خیلی بیشتری را در کانزاس نسبت به زمانی که وزیر خارجه بودم سپری خواهیم کرد."

در حالی که تعداد چشمگیری از جمهوریخواهان  از جمله میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا که بعد از تایید شمارش آرا از سوی کالج الکترال  به بایدن تبریک گفتند، شکست ترامپ در انتخابات را پذیرفته‌اند، این رئیس جمهور آمریکا همچنان از پذیرفتن شکستش در انتخابات خودداری میکند.

پامپئو با این حال در صحبتهایش از این صحبت کرد که به سمت درب خروج می رود.

او درباره کانزاس گفت: "ما عاشق آنجا هستیم. آنجا جایی است که دوستان و خانواده و کلیسای ما قرار دارد. من نمی دانم. دقیقا نمی‌دانم ما کجا زندگی خواهیم کرد. با این حال مطمئن هستم که همسر من در تعیین آن نقش بزرگی خواهد داشت."

او درباره "مهمترین درس" برای جانشینش گفت که یک وزیر امور خارجه برای موفق بودن نیازمند این است که تیمی خوب در اطرافش داشته باشد.

وی افزود: "در درجه دوم روابط میان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کاملا برای موفقیت ضروری است. وقتی شما به سراسر جهان سفر می‌کنید و با رهبران دیدار می کنید یا زمانی که با آنها گفتگوی تلفنی دارید، لازم است آنها بدانند که وضعیت روابط شما با رئیس جمهور به این معنی است که شما در حقیقت دارید به نمایندگی از او صحبت می کنید و درک روشنی از نیت فرمانده دارید."

پامپئو در این مصاحبه همچنین در بحث درباره حمله سایبری اخیر به آمریکا متفاوت از رئیس جمهور حرف زد. ترامپ تلاش داشته چین را از بابت این حمله سایبری مقصر بداند در حالی که کارشناسان می گویند که این حمله کار روسها بوده است.

پامپئو اظهار کرد: "دولت آمریکا دائما تحت تهدید حملات سایبری است. فکر کنم حادثه ویژه ای که شما به آن اشاره می کنید در حقیقت یک عملیات روسیه‌ای بوده است."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.