پدافند هوایی ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی عربستان را سرنگون کرد

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توئیتی نوشت: به لطف خدا، پدافند هوایی [ ارتش یمن ] توانست پهپاد جنگنده و جاسوسی متعلق به نیروی هوایی عربستان از نوع « karayel » را در منطقه المهاشمه در استان جوف سرنگون کند.

وی افزود: این پهپاد در حالی که در حریم هوایی یمن در حال انجام اقدامات خصمانه بود توسط یک فروند موشک مورد هدف قرار گرفت و این عملیات توسط رسانه‌های نظامی مستند شد.

پهپاد کارایل (Karayel) یک پهپاد شناسایی رزمی ساخت شرکت وستل دیفنس (Vestel Defence) ترکیه است. این پهپاد در سال ۲۰۱۶ برای خدمت در ارتش ترکیه انتخاب شد.

پیش از این نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن چندین بار موفق به هدف قرار دادن پهپادها و جنگنده های ارتش متجاوز عربستان شده بودند. 

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما با گذشت ۶ سال به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.