دستگیری معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا

 رسانه‌های آمریکا از دستگیری چندین نفر از حامیان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن به خیابان آمده‌اند خبر داده‌اند. 

وبگاه شکبه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته صدها نفر از نیروهای پلیس در سراسر واشنگتن، همزمان با حضور طرفداران ترامپ در خیابان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. 

این رسانه نوشته تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت محلی هزاران نفر در  نزدیکی بنای یادبو واشنگتن تجمع کرده‌اند. پلیس در اطراف این منطقه تابلوهایی نصب کرده که در آن به حاضران در این تجمع هشدار داده شده حمل سلاح غیرقانونی است. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته دست‌کم ۱۰ نفر در ارتباط با این تجمعات دستگیر شده‌اند. دست‌کم یک نفر به اتهام حمل سلاح بدون مجوز دستگیر شده  و ۶ نفر هم به حمله به دیگران دستگیر شده‌اند. 

ترامپ در جمع هوادارانش حاضر شد و تأکید کرد که شکست را نخواهد پذیرفت و دست از تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات نخواهد کشید. او گفت: «ما هرگز شکست را نمی‌پذیریم و دست از مبارزه نمی‌کشیم.»

وی همچنین گفت: «شما هیچ وقت کشورمان را با ضعف پس نخواهید گرفت. باید قدرت نشان دهید و قوی باشید. آمده‌ایم تا از کنگره بخواهیم کار درست را انجام دهند و تنها آن الکتورهایی را بشمارند که تخصیص آنها قانونی بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از مایک پنس، معاون خود که در جلسه شمارش آرا در کنگره ریاست جلسه را به عهده خواهد داشت خواست که نتیجه را به نفع او تغییر دهد. 

او گفت: «مایک پنس باید طرف ما را بگیرد. اگر این کار را انجام ندهد روز غم‌انگیزی برای کشورمان خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «نمی‌خواهیم ببینیم نتیجه انتخاباتمان توسط دموکرات‌های چپ‌گرای افراطی که جسور شده‌اند دزدیده شود. این کاری است که آنها انجام می‌دهند.» 

ترامپ تصریح کرد: «نمی‌خواهیم رسانه‌های جعلی نتیجه انتخابات را بدزدند. هرگز دست از مبارزه نمی‌کشیم و هرگز شکست را نمی‌پذیریم. این اتفاق نخواهد افتاد. وقتی سرقت انجام شده آدم شکست را نمی‌پذیرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.