گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

شب انتظار در بازار دلار + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۸۴۲۲۷
اقتصادنیوز: امشب تکلیف نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص می‌شود.
شب انتظار در بازار دلار + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز معامله گران افزایشی کورسوی امیدی دارند که در جلسه امشب کنگره آمریکا، نمایندگان به شمارش آرا اعتراض کنند و بایدن به عنوان پیروز انتخابات معرفی نشود. با این حال، به نظر می رسد جلسه امشب بیشتر حالت نمادین داشته باشد و افزایشی های بازار دلخوش به متغیری باشند که در نتایج انتخابات آمریکا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

خبر نیویورک تایمز، دلاری ها را فروشنده کرد

 ظهر امروز کافی بود که خبر نیویورک تایمز به بازار داخلی برسد و شماری از معامله گران نه تنها از موقعیت خرید خارج شوند که در سمت فروش قرار بگیرند. امروز ظهر، منابع داخلی به نقل از نیویورک تایمز گزارش دادند که در نشست کنگره اعتراضاتی صورت خواهد  گرفت، ولی در نهایت، پیروزی بایدن تایید خواهد شد. با همین خبر بود که قیمت دلار حدود 7 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد، به زیر مرز 26 هزار تومانی رفت و در محدوده 25 هزار و 800 تومانی قرار گرفت. به نظر می رسد، بخشی از معامله گران بازار قبول کرده بودند که در جلسه امشب کنگره اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. این در حالی است که ترامپ روز سه شنبه در توییتی نوشته بود: «معاون رییس‌جمهوری این اختیار را دارد که برگزینندگانی را که با تقلب انتخاب شده‌اند رد کند.».

می توان گفت، امشب، شبی انتظاری برای معامله گران ارزی خواهد بود و آن  ها به دقت یکبار دیگر روند اتفاقات سیاسی آمریکا را دنبال خواهد کرد. بازار ارز پس از افت ابتدای روز، بیشتر ترجیح داد نوسانات محدودی را تجربه کند؛ شاید همین مساله تا حدی فضای انتظاری معاملات را آشکار کند. در صورتی که پیروزی دموکرات ها در مجلس سنا قطعی شود و پیروزی بایدن نیز مورد تایید قرار بگیرد، دشوار است که بازیگران ارزی، فردا بتوانند قیمت دلار را در مسیر افزایشی قرار دهند. به احتمال زیاد، بازار پس از این بیشتر تحت تاثیر موضع گیری های ایران و آمریکا درباره برجام قرار خواهد گرفت و نوسانات خود را براساس آن تنظیم خواهد کرد.

سکه به کنگره آمریکا توجهی نکرد

سکه بازان به نظر می رسد، روی وقایع کنگره چندان حساب باز نکرده اند، مخصوصا اینکه جدا از نیویورک تایمز، گاردین در گزارشی نوشت که پنس نمی تواند امشب برای ترامپ کار خاصی انجام دهد. معامله گران سکه امروز بیشتر فروشنده بودند و به همین دلیل این فلز گران بها بیش از 1.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. با این حال توانست مرز 12 میلیون تومانی را حفظ کند.

  • بازدهی بازار 17 دی ماه 1399
  • بازدهی بازار 17 دی ماه 1399
  • بازدهی بازار 17 دی ماه 1399
  • بازدهی بازار 17 دی ماه 1399
  • بازدهی بازار 17 دی ماه 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید