درخواست کمیته قضایی مجلس نمایندگان از پنس برای برکناری ترامپ

به گزارش آناتولی، این گروه ۱۷ نفری به رهبری دیوید سیسیلین از رود آیلند و تد لو از کالیفرنیا گفتند، ترامپ نشان داده است که به حفاظت از دموکراسی و انجام وظایف ریاست جمهوری تمایلی ندارد.

در نامه این قانونگذاران دموکرات آمده است: به خاطر نجات دموکراسی ما، به شما تاکید می‌کنیم تا از متمم بیست و پنجم استفاده کرده و روند برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری را آغاز کنید. مایک پنس عزیز، شما باید از متمم بیست و پنجم استفاده کنید. دونالد ترامپ از واقعیت فاصله گرفته است.

این نامه در حالی ارائه شده که اکسیوس گزارش داد برخی مقام های جمهوری خواه در حال بررسی برخی اقدامات علیه ترامپ از استیضاح گرفته تا فعال سازی متمم ۲۵ قانون اساسی برای اعلام ریاست جمهوری پنس طی دوره باقی مانده هستند. 

این درخواست ها در بحبوحه خشونت در کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی و پس از آن مطرح شد که هواداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله‌ور شدند.

براساس این متمم، در صورت برکناری رئیس جمهور از قدرت یا مرگ یا استعفای او، معاون رئیس جمهوری قدرت ریاست جمهوری را در دست می‌گیرد. رئیس جمهوری آمریکا را در صورتی می‌توان برکنار کرد که معاون رئیس جمهوری و اکثر اعضای کابینه مشخص کنند که او قادر به انجام وظایفش نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.