فوتی‌های روزانه کرونا در کف شش ماهه

پایداری وضعیت قرمز کرونا در ایران

کدخبر: ۳۸۴۱۹۱
آمار فوتی های روزانه کرونا روز گذشته به کمترین میزان خود در 6 ماه اخیر رسید. اما آمار ابتلا نشان می دهد وضعیت هنوز قرمز است.
پایداری وضعیت قرمز کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، در هفدهمین روز دی ماه حد فوتی های روزانه به کمترین مقدار خود از پایان خرداد تاکنون رسید. این اتفاق خوبی است اما شمار ابتلای روزانه هنوز در محدوده بالایی قرار دارد. در همین راستا وضعیت فوت وابتلا در بیماری کرونا را می توان به یاری دو متغیر دیگر دقیقتر به تصویر کشید.

مبتلایان کرونا خطرناک ظاهر شدند

شمار مبتلایان روزانه کرونا در هفدهمین روز زمستان برای چهارمین بار متوالی باز هم افزایش یافت و به حد 6 هزار و 283 تن رسید.

کقایسه روند فوتی ها به ابتلا

روند افزایشی ابتلا در دی تقریبا از هفتم این ماه آغاز شده و با افت و خیز اندکی تاکنون ادامه داشته است.  در همین خصوص شمار مبتلایان روزانه در ده روز پیش در حد 5 هزار و 500 تن بوده که اکنون نزدیک به 800 تن بیشتر شده است.

این روند افزایشی در حالی رخ داده که میزان فوتی های روزانه در این مقطع زمانی کاهشی چشمگیر را رقم زده است.

در همین خصوص شمار فوتی‌های روزانه در شانزدهم و هفدهم دی ماه کمتر از 100 نفر ثبت شد و به کمترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

با این حال مقایسه روند مبتلایان و نسبت فوتی به ابتلا در هر روز نشان از عدم تناسب بین آنها دارد. نسبت فوتی به ابتلا به دلیل کاهش فوتی ها و افزایش مبتلایان طبیعتا به روند نزولی این متغیر در چند روز اخیر سرعت بخشیده است. 

این در حالی است که روند صعودی ابتلا هنوز در آمارهای کرونایی کشور مشهود است.

در نهایت با اینکه روند نسبت فوتی ها به مبتلایان در هر روز امیدوار کننده است اما هنوز در حالی که آمار ابتلای روزانه بالاتر از حد 6 هزار نفر بوده و هر روز روندی افزایشی دارد وضعیت از قرمز بودن خارج نشده است.

اما این میزان از ابتلا چه نسبتی را با تستهای روزانه داشته است؟

کرونا

روند نسبت ابتلا به تست

آمار تستهای روزانه کرونا در روز های اخیر بالاتر از 50 هزار نفر بوده است. به این معنا که روزانه بیش از 50 هزار نفر به مراکز آزمایشهای کرونایی مراجعه می کنند تا از ابتلا یا عدم ابتلای خود به این بیماری یقین حاصل کنند.

افزایش این رقم نسبت به ماه های قبل مصادف با رشد بیشتر مبتلایان در روزهای زمستانی دی ماه بوده است.

در نهایت مرور آماری نسبت ابتلا به تست در روزهای اخیر نشان می دهد که این متغیر به دلیل افزایش توأمان تستهای روزانه و ابتلای روزانه تقریبا حدی ثابت داشته است.

نتیجه آنکه در شرایطی که هنوز آمار ابتلای روزانه بیش از 6 هزار نفر رقم خورده است نمی توان کاهشی که در بخش فوتی ها ثبت شده را به معنای پایان موج این بیماری در کشور دانست.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید