هشدار هواشناسی درباره احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان

محمد دادرس آسمان گیلان طی امروز را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر در برخی از ساعات دانست و اظهار کرد: منجیل با ۱۳ و ماسوله با یک درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات جنوبی به منطقه است، افزود: از عصر امروز و طی هفته آینده شرایط برای وزش باد گرم در استان مهیاست و روند افزایش دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس متوسط دمای استان خبر داد و تصریح کرد: وزش باد گرم ابتدا برای ارتفاعات و دامنه ها خواهد بود، اما از جمعه در مناطق جلگه ای استان نیز وزش باد گرم مشاهده می شود.

دادرس اضافه کرد: تداوم وزش باد گرم طی هفته آینده شرایط را برای آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مهیا می کند و امکان سقوط بهمن یا ریزش سنگ در مناطق مستعد وجود دارد. همچنین به سبب آب شدن برف در ارتفاعات در اثر وزش باد گرم شرایط برای بالا آمدن آب رودخانه ها مساعد است.

وی با بیان اینکه از عصر جمعه در ارتفاعات و از روز شنبه در برخی از مناطق جلگه ای استان شرایط برای وزش باد شدید یا بسیار شدید فراهم است، گفت: از عصر یکشنبه تا دوشنبه احتمال رگبار در برخی از مناطق پیش بینی می شود؛ البته دریا طی دوشنبه کمی مواج می شود، اما برای فعالیت های دریانوردی مناسب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.