بایدن: کسانی که به کنگره حمله کردند اوباش هستند

جو بایدن روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود که برای معرفی گزینه وزارت دادگستری انجام شد، افزود: هیچ کس نمی تواند به من بگوید که اگر آنها روز گذشته گروهی از معترضین زندگی سیاه پوستان بودند ، با آنها بسیار متفاوت رفتار می شد. همه ما می دانیم که این درست است.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند به من بگوید که اگر گروهی از «زندگی سیاهان مهم است» اعتراض داشتند، دیروز با آنها بسیار متفاوت از جمعیت اراذل و اوباشی که به کنگره حمله کردند برخورد می شد. همه ما می دانیم که این درست است. و این ناپذیرفتنی است.

بایدن که قاضی مریک گارلند را برای دادستانی کل آمریکا معرفی می‌کرد، اضافه کرد: اکنون زمان بازگرداندن "صداقت و استقلال" دستگاه دادگستری است که بسیار آسیب دیده است.

وی تاکید کرد:ما بیش از هر چیز باید احترام، یکپارچگی و استقلال وزارت دادگستری را در این کشور که به شدت آسیب دیده است، بازگردانیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد: شما برای من کار نخواهید کرد. شما وکیل رئیس جمهوری یا معاون رئیس جمهوری نیستید. وفاداری شما به من نیست بلکه به قانون، قانون اساسی و مردم این ملت برای تضمین عدالت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.