آخرین نتیجه بررسی علت فوت آیت الله هاشمی در شورای عالی امنیت ملی

فاطمه هاشمی رفسنجانی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این پرسش که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد یا خیر؟ گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهم شد زیرا فکر می‌کنم که توانمندی این مسئولیت را ندارم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرگذاری‌ها و نقش آیت‌الله هاشمی در مسائل بحرانی مختلف اشاره کرد و افزود: «اگر آقای هاشمی در قید حیات بودند نه تنها مساله FATF حل می‌شد بلکه تمام مسائل بین‌المللی و داخلی نیز مانند امروز با مشکل روبه‌رو نبودند. چراکه ایشان همه موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را بررسی و برای حل مشکلات بوجود آمده برنامه‌ریزی می‌کردند. بنابراین اگر آقای هاشمی بودند، امروز شرایط بحرانی در کشور نداشتیم.»

اصلا کمیته‌ای به اسم یا عنوان کمیته حقیقت‌یاب وجود نداشت

این فعال سیاسی درباره کمیته حقیقت‌یاب شورای عالی امنیت ملی برای بررسی پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی نیز تصریح کرد: «اصلا کمیته‌ای به اسم یا عنوان کمیته حقیقت‌یاب وجود نداشت، ما را جمع کردند و گفتند به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند، اما آقای شمخانی از ما برای بررسی گزارش پرونده فوت پدرم در جلسات مختلف شورای عالی امنیت ملی دعوت کردند که در نهایت گفتند بیشتر از این هم نمی‌توانیم ادامه دهیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.