نگرانی از اوج‌گیری کرونا در این استان‌ها

دکتر سیما سادات لاری، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های نکا، قائم شهر، ساری، فریدونکنار، آمل در استان مازندران و شهرهای کردکوی و بند گز در استان گلستان در وضعیت قرمز بیماری هستند.

وی افزود: ۷ شهر قرمز، ۳۰ شهر نارنجی یعنی پرخطر ، ۲۱۹ تا شهر زرد یعنی با خطر متوسط و ۱۹۲ شهر آبی یا کم خطر داریم.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد ناشی از مرگ و میر بیماری، نسبت به هفته ماقبل روند کاهشی داشته است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم دی ماه حدود ۵.۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های مازندران و گیلان بوده است. همچنین موارد بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته سوم دی ماه حدود ۹.۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز در این شاخص در استان مازندران ‌و گیلان است.

لای تاکید کرد: علی‌رغم مشاهده روند کاهشی بیماری در کشور وضعیت بیماری در تمامی استان‌ها، ناپایدار و حساس است و در استان‌های شمالی نگران کننده و در حال افزایش است؛ بنابراین هر نوع عادی انگاری می‌تواند وضعیت بیماری را سخت کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه سبز و عاری از کرونا در کشور وجود ندارد، گفت: تمامی نقاط کشور هنوز آلوده به ویروس است و مبارزه با بیماری ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.