درخواست جنبش فلسطینی از پارلمان‌های عربی برای اتخاذ موضع ضدسازش

ائتلاف پارلمانی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در شورای ملی فلسطین پیامی به رؤسا و اعضای پارلمان‌های عربی فرستاد و آنها را به ثبات بر سر مواضع ملی در قبال مسأله فلسطین از جمله تنظیم قوانین لازم برای جلوگیری از عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی فراخواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در این پیام آمده، سخت‌ترین چیزی که ملت فلسطین اکنون با آن روبرو شده شانه‌خالی کردن برخی برادران عرب از وظیفه ملی خود، نقض طرح صلح عربی و نیز قوانین بین‌المللی و بستن توافق‌ با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط و همکاری با آن است که مانند خنجر زدن به پشت ملت فلسطین است و پوششی سیاسی برای جنایات رژیم اشغالگر محسوب می‌شود.

در ادامه پیام مذکور آمده: آنچه بر رنج ما می‌افزاید این است که سران دشمن همچنان فخرفروشی می‌کنند که کشورهای عربی دیگر به قطار عادی‌سازی روابط می‌پیوندند.

در این پیام از رؤسا و نمایندگان پارلمان‌ها خواسته شده به وظیفه و مسؤولیت خود در مقابله با پروژه خصمانه رژیم صهیونیستی بویژه در  عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی عمل کنند.

فراکسیون پارلمانی جبهه دموکراتیک، ملت‌ها را نیز به مقابله با عادی‌سازی روابط و رد انواع آن از جمله تحریم شرکت‌های صهیونیستی و شرکت‌های همکار با این رژیم در شهرک‌های صهیونیستی فراخواند.

این فراکسیون همچنین اعلام کرد، سران رژیم اشغالگر باید جنایتکار جنگی تلقی شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی باید آنها را مجازات کند.

تا کنون کشورهای امارات، بحرین، مغرب و سودان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند و صحبت از پیوستن کشورهای دیگری به این روند نیز وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.