العامری: تنها ایران در کنار ملت عراق ایستاد

 «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق عصر امروز در سخنرانی خود در مراسم نخستین سالگرد گرامیداشت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در شهر نجف اشرف تصریح کرد: شهید سلیمانی در کنار عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش ایستاد.

وی گفت: توطئه داعش از حمایت بین المللی برخوردار بود اما فتوای مرجعیت عالی دینی عراق این توطئه را خنثی کرد و به شکست کشاند.

العامری افزود: اگر حضور ملت عراق نبود، این پیروزی بزرگ و عظیم حاصل نمی شد.

وی تاکید کرد: در شرایط دشوار عراق، تنها جمهوری اسلامی ایران بود که در کنار ما ایستاد و از ملت ما در نبرد با گروه تروریستی داعش حمایت و پشتیبانی کرد.

رئیس ائتلاف الفتح گفت: ما از شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطر نقش وی در حمایت از ملت عراق در دشواری‌ها و سختی ها تشکر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از شهیدان سلیمانی و المهندس صحبت می کنیم، از تاریخ طولانی مقاومت ۴۰ ساله سخن می گوییم.

العامری گفت: این دو برادر عزیز و بزرگوار در تثبیت نظام عراق نقش بارزی ایفا کردند.

وی افزود: شهیدان سلیمانی و المهندس در مقابله با اشغالگران و تروریسم نقش آفرینی کردند.  المهندس جلوی فروپاشی دستگاه‌های امنیتی در جریان حوادث اکتبر را گرفت.

وی تاکید کرد: ما باید با جدیت برای خروج بیگانگان از عراق تلاش کنیم و ثبات کشور تنها در گرو خروج آنها است و بدون خروج آنها، ثباتی در کشور نخواهد بود و بر مشکلات روز به روز افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی میلیونی سال گذشته و مصوبه پارلمان و راهپیمایی میلیونی نخستین سالگرد گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در عراق و دیگر شهرها از جمله کربلای معلی،  بصره و نجف اشراف همه پرسی برای تاکید بر لزوم خروج بیگانگان از عراق بود.

رئیس ائتلاف الفتح تاکید کرد: اولین خواسته ما خروج نیروهای آمریکایی و واگذار کردن امور عراق به عراقی ها است زیرا آنها به تنهایی قادر به تامین امنیت و ساختن کشور خود هستند.

شهرها و مناطق مختلف عراق از بیش از دو هفته پیش شاهد ویژه برنامه‌های گرامیداشت اولین سالگرد ترور فرماندهان شهید در قالب گردهمایی، آیین های یادبود، برگزاری نمایشگاههای عکس و فیلم و نشست های تخصصی بررسی حقوقی این ترور و شکایت در دادگاههای بین المللی علیه عاملان و آمران آن بوده است.

مجالس ترحیم مردمی و پخش پویا نماها و ویژه برنامه های مستند، تحلیلی و خبری از رسانه های مختلف عراق نیز همچنان ادامه دارد و زیارت مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و تجدید بیعت با فرماندهان شهید از دیگر آیین های امسال بوده است.

در همین پیوند، میدان التحریر در قلب بغداد و خیابان‌های اطراف آن یکشنبه هفته گذشته شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.