ترامپ در فکر انتصاب وکلای مدافع خود در استیضاح

شبکه «سی‌اِن‌اِن» به نقل از این منابع گزارش داد، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ و «آلن درشوویتز» وکیل یهودی جنجالی دو گزینه اصلی ترامپ برای دفاع از وی در جلسه استیضاح هستند.

بر اساس این گزارش، حضور جولیانی از هم اکنون به عنوان وکیل مدافع ترامپ در جلسه استیضاح تقریبا قطعی است و استخدام درشوویتز نیز در حال بررسی است.

درشوویتز از پاسخ دادن به سی‌ان‌ان در این باره طفره رفت و گفت: «من با سی‌ان‌ان صحبت نمی‌کنم، من آنها را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهم». با این حال وی در گفت‌وگو با نشریه «پالتیکو» گفته بود که باعث افتخارش است که از ترامپ در جلسه استیضاح دفاع کند.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه (دیروز) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفته بود که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در اواسط هفته جاری برگزار خواهد شد.

همچنین اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، منتشر کردند.

با این حال، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در آخرین روزهای تصدی این جایگاه در تلاش است با موکول کردن بررسی طرح استیضاح ترامپ به یک روز مانده به پایان دوره ریاست جمهوری او، عملا طرح دموکرات‌ها برای استیضاح را بی‌اثر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.