رهبر کره شمالی: باید آمریکا را به زانو درآوریم

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از ملت این کشور درخواست کرد تمرکز خود را بر روی به زانو درآوردن آمریکا قرار دهند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل» به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در جلسه حزب حاکم گفت: «فعالیت‌های ما در زمینه سیاست خارجی باید بر دشمن بزرگمان و مانع بنیادین توسعه انقلابی ما، ایالات متحده، متمرکز باشد».

رهبر کره شمالی که برای اولین بار از زمان فوت پدرش با لباس فرم نظامی در برابر دوربین‌ها قرار گرفته بود گفت: «تلاش ما بر غلبه و به زانو درآوردن آن‌ها متمرکز خواهد بود».

کیم تأکید کرد صرف نظر از اینکه چه کسی در کاخ سفید بر سر کار است «ماهیت حقیقی آمریکا و سیاست‌های بنیادین آن در قبال کره شمالی هرگز تغییر نمی‌کند».

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از خبرگزاری کره شمالی که اخیراً بخش جدیدی از سخنان کیم را منتشر کرده است نوشت، رهبر کره شمالی در این سخنرانی سیستم‌های تسلیحاتی تحت توسعه در این کشور را لیست کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به موشک‌های دارای کلاهک جنگی چندگانه، زیردریایی‌های دارای قابلیت شلیک موشک‌های اتمی و موشک‌های دوربرد با سوخت جامد اشاره کرد.

این سخنرانی کیم در حالی انجام می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا که از ده روز دیگر وارد کاخ سفید می‌شود، اتخاذ مواضع سرسختانه‌تر علیه کره شمالی را وعده داده است.

بایدن در مناظرات انتخاباتی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به خاطر «رفیق خوب» نامیدن «قلدرهایی» مانند کیم مورد سرزنش قرار داده و گفته بود «اگر او (کیم) با کنار گذاشتن قابلیت‌های اتمی‌اش موافقت کند، با وی دیدار خواهد کرد».

ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود، سه بار با کیم دیدار کرد اما هیچ کدام از این دیدارها به نتیجه نرسیدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.