اظهارات سردار جلالی درمورد ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی: چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟

 سردار غلامرضا جلالی، با اشاره به بیانات رهبری به مناسبت ۱۹ دی که به موضوع ممنوعیت ورود واکسن های ساخت آمریکا و انگلیس برای بیماری کرونا اشاره داشت، اظهار کرد: این نگاه و توجه به تهدیدات در حوزه زیستی و محصولات امنیت زیستی این دو کشور دلایل متعددی دارد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس از جمله کشورهای دارای فناوری‌های پیشرفته در حوزه بیولوژیک هستند و بارها از این توان همچون تولید سلاح‌های میکروبی، انتقال بیماری، تست کشت ویروس و... علیه ملت‌ها استفاده کرده‌اند.

جلالی با بیان اینکه این دو کشور به هیچ وجه حاضر نیستند که اقدامات بیولوژیک خود شامل تحقیقات، آزمایشات، آزمایشگاه‌ها و نتایج آن را در سطح جهانی، ذیل یک مکانیسم شفافیت زا قرار دهند، تصریح کرد: برای مثال چرا آمریکایی ها باید ۲۵ آزمایشگاه زیستی سطح چهار در نزدیکی ایران، روسیه و چین داشته باشند؟چرا هیچ نهادی بر آنها نظارت نمی‌کند؟

وی گفت: در حالی‌که همچنان موضوع منشاء و علت اصلی شیوع این ویروس با ابهام مواجه است و احتمال عامدانه بودن تولید و یا انتشار آن نه رد و نه تایید شده است چه طور می توان به کشورهایی مثل آمریکا که دستشان تا مرفق به خون ملتهای جهان به ویژه ایران آغشته است اطمینان کرد؟! یادمان نرفته همین آمریکا و اروپا بودند که صدام را به تسلیحات شیمیایی علیه ایران مجهز کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از روش های مرسوم آمریکایی ها برای تایید کارکرد داروها بررسی تاثیر آن بر سایر ملتهاست، گفت: قطعا ملت ایران مانند بسیاری از ملت های دیگر اجازه چنین آزمایش هایی را نمی دهد.

جلالی یادآور شد: نتایج واکسیناسیون کرونا در مقیاس جمعیت کلان می‌تواند اطلاعات باارزش و حیاتی را در اختیار شرکت های تولیدکننده قرار دهد که مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ملت ایران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تدبیر رهبری برای صیانت از سلامت جامعه بسیار به‌جا و شجاعانه است، تصریح کرد: ایشان اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ ایران ابزار آزمایشگاهی غربی‌ها شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: چطور می‌توان به کشوری که از بمب اتم علیه مردم کشور مخالفش استفاده کرده است اعتماد کرد؟ چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.