ادعای مقام ارمنستانی: باکو با پهپادهای «بیرقدار» مقامات ارمنستانی را تهدید می‌کند

یک مقام جمهوری ارمنستان مدعی شد که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مقامات ارمنستان را تهدید  کرده که با پهپادهای «بیرقدار» به آن‌ها حمله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «ادمون ماروکیان» رئیس حزب مخالف «ارمنستان روشن» و رئیس فراکسیون پارلمانی ارمنستان  روز دوشنبه در پستی در فیسبوک در زمینه مذاکره سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه نوشت:«امیدواریم که امروز در مسکو علاوه بر موضوع بازگشت اسرا، به "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان هشدار داده شود که تهدید حمله به مقامات ارمنستان با پهپاد "بیرقدار" اقدام تحریک کننده  جدیدی پس از بیانیه ۹ نوامبر و نقض آشکار آن از سوی باکو است.»

ماروکیان با اشاره به اینکه اینگونه تهدیدها نقض منشورهای سازمان ملل متحد یا دستکم تهدید به اقدام تروریستی است، ابراز امیدواری کرد  چنین نشست‌هایی بین مقامات دو کشور تداوم یابد.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان برای دیدار و نشست سه جانبه مشترک با همتای روس خود وارد مسکو شدند.

 رسانه‌های جمهوری آذربایجان دوشنبه  در خبری فوری از ورود رئیس‌جمهور این کشور به مسکو و رسانه‌های ارمنستانی از ورود نخست‌وزیر این کشور به پایتخت روسیه خبر دادند.روز یکشنبه (دیروز) کرملین اعلام کرده بود که  «ولادیمیر پوتین»، «الهام علی‌اف» و «نیکول پاشینیان»  فردا دوشنبه در مسکو دیدار و اجرای توافق قره‌باغ را که به درگیری‌های خونین باکو و ایروان در این منطقه پایان داد، بررسی خواهند کرد. 

دور جدید تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند. جمهوری آذر‌بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند اما هر دفعه این توافق‌ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند. با این وجود توافق آتش‌بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.