اعتراف گانتز: اشتباه کردم به کابینه نتانیاهو پیوستم

این اعتراف دیر هنگام در حالی صورت می‌گیرد که نظرسنجی‌های جدید حاکی از سقوط چشمگیر حزب آبی‌وسفید به ریاست بنی گانتز در کرسی‌های کنست است که تحلیلگران دلیل آن را اول متحد شدن با نتانیاهو جهت تشکیل کابینه چرخشی در سال ۲۰۱۹ و دوم مقصر بودن در برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض دو سال اخیر توصیف می‌کنند.

آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که حزب گانتز فقط ۵ کرسی کنست را به دست خواهد آورد.

از سوی دیگر پیش از این، پیمایش مؤسسه «پنلز ریسرچ» به سفارش روزنامه‌های «جروزالم‌پست» و «معاریو» نشان داده بود حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتز نمی‌تواند حتی یک کرسی هم در پارلمان این رژیم به دست بیاورد و از کنست حذف می‌شود.

چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (مصادف با سوم فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود.

 علی‌رغم اینکه برخی ادعاها درباره اطمینان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پیروزی حزب خود (لیکود) در انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی، اما بررسی‌های آماری از احتمال شکست خوردن حزب ولی حکایت دارد.

نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شده نشان داد که احزاب میانه و ضد نتانیاهو می‌توانند بدون حضور حزب لیکود به اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل ائتلاف کابینه برسند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» البته این پیروزی بستگی به این دارد که تمام احزاب ضد نتانیاهو برای مشارکت در انتخابات ائتلاف کنند و یک رهبر مشترک را به عنوان گزینه نخست‌وزیری معرفی کنند؛ امری که شاید تحقق آن ساده نباشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.