صدور حکم اصلاح قانون انتخابات توسط محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا"، در راستای آمادگی‌ها برای برگزاری متوالی سه انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، پارلمان و شورای ملی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حکم اصلاح بخش‌هایی از قانون انتخابات را صادر کرد.

هشام کحیل، مدیر اجرایی کمیته مرکزی انتخابات اعلام کرد، حکمی که عباس صادر کرده، گامی مهم و مقدماتی برای صدور دستورات ریاست تشکیلات خودگردان است.

وی گفت، قرار است بند مربوط به برگزاری انتخابات همزمان اصلاح و به انتخابات متوالی تبدیل شود و سهم فراکسیون زن نیز از ۲۰ درصد به ۲۶ درصد افزایش یابد.

همچنین این اصلاحیه شامل تصویب "نمایندگی تناسبی" به جای "نمایندگی تناسبی و لیست‌ها" ضمن توافق با جنبش حماس است.

روز شنبه خبرگزاری وفا اعلام کرد، عباس طی این هفته نشست دیگری با کمیته مرکزی انتخابات فلسطین برگزار می‌کند تا احکام انتخابات را حداکثر تا ۲۰ ژانویه صادر کند.

پیش از این کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اعلام کرده بود، از زمان صدور حکم ریاست تشکیلات خودگردان، برای برگزاری انتخابات پارلمانی به ۱۲۰ روز زمان نیاز دارد.

قرار است ظرف شش ماه سه انتخابات متوالی پارلمانی، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و سپس انتخابات شورای ملی به منظور تحقق وحدت ملی و پایان یافتن دودستگی‌ها در فلسطین برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.