الحشد الشعبی توطئه آمریکا برای تقسیم عراق را خنثی کرده است؟

 «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن درباره تصمیم دولت آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصار الله یمن گفت: این تصمیم، اقدامی ورشکسته و شکست خورده از جانب دستگاه ترامپ است که نفس های آخر خود را می کشد.

الیوسفی این تصمیم دولت آمریکا علیه جنبش انصار الله یمن را برای منحرف کردن افکار عمومی و "سرپوش گذاشتن بر حمایت واشنگتن از تروریست ها" در منطقه دانست و گفت: همه طرح های تروریستی خواه در یمن، عراق یا سوریه مورد حمایت آمریکا است و از این رو، این تصمیم آمریکا، بخشی از بایکوت و سرپوش گذاشتن بر اقدامات تروریستی خود آمریکا است.

وی که با شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت وگو می کرد، به پروژه آمریکا در منطقه و موانع موجود بر سر راه اجرای آن اشاره کرد و وجود الحشد الشعبی در عراق و جنبش انصار الله در یمن را از موانع موجود بر سر راه این پروژه دانست و گفت که الحشد الشعبی توطئه آمریکا برای تقسیم عراق را خنثی کرده است.

الیوسفی گفت: با این شرایط، طبیعی است که دولت آمریکا از این طرف ها خشمگین بوده و تلاش کند که آنها را در لیست تروریسم خودخوانده خود قرار دهد.

دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب اعلام کرد که «فالح الفیاض» را در فهرست تحریم خود قرار داده است.

الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی عراق تاکنون بارها خواهان خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از عراق بر اساس مصوبه پارلمان عراق در این زمینه شده است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در اقدام شکست خورده دیگری روز دوشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده  تصمیم برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» خود را به کنگره ابلاغ کرده است.

این اقدام دولت ترامپ که کمتر از یک هفته دیگر به عمر آن باقی مانده است، واکنش و محکومیت مسئولان انصارالله را به دنبال داشته است.

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم جدید آمریکا برای قرار دادن نام این جنبش در فهرست تروریسم خود اعلام کرد که ایالات متحده  خود منبع تروریسم در جهان و دولت ترامپ تروریستی است.

در همین حال، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز به شبکه خبری «الجزیره» گفت: آمریکا از همه گزینه‌های خود علیه یمن استفاده کرده، گزینه هایی که تمامی آن با شکست روبه رو شده است.

«حزام الاسد» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز به  تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان تروریستی خود واکنش نشان داد و گفت: این اقدام واشنگتن به دلیل شکست ائتلاف سعودی در مقابله با ملت یمن است.

این تصمیم جدید آمریکا در حالی اتخاذ می شود که عربستان با شماری از کشورهای منطقه ای همدست خود از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.

سعودی ها به همراه همدستان منطقه ای و غربی خود از جمله آمریکا و انگلیس تاکنون باعث شهید و زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب گسترده ساختار زیربنایی این کشور و بروز فاجعه انسانی در آن شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.