بزرگترین مجازات برای ترامپ

جیمز کومی، مدیر سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در مصاحبه‌ای گفت: رئیس جمهور آمریکا باید به خاطر رفتارش مجازات شده و پاسخگو باشد. من فکر می‌کنم این مهم است که او استیضاح شود. 

وی تصریح کرد: من هنوز فکر می‌کنم برای این کشور بهتر است که ما از کنار یک رئیس جمهور فاسد و سقوط کرده بگذریم و نورهای تلویزیونی به روی او را خاموش کنیم که این به نوعی بزرگترین مجازاتی است که او می‌تواند تصور کند.

کومی که از زمان اخراجش در سال ۲۰۱۷ منتقد ترامپ بوده، در کتاب جدیدش گفته که رئیس جمهور آمریکا به خاطر مصلحت کشور مورد پیگرد قرار نگیرد.

کومی در کتاب جدید خود نوشت: چه رئیس جمهور بعدی ما دونالد ترامپ را عفو کند یا نکند و چه وزارت دادگستری او را مورد پیگرد قرار دهد یا ندهد، علتش باید به مردم آمریکا گفته شود.

کومی خاطرنشان کرد، ترامپ در فرآیند انتخابات با طرح ادعاهای غلط یا گمراه کننده در خصوص تقلب در انتخابات به اعتماد عمومی آسیب وارد کرده و این به عهده رهبران منتخب است که " مه دروغها" که به گفته او ترامپ ایجاد کرده را پاک کنند.

کومی اظهار کرد: شما نمی‌توانید برای متقاعد کردن مردم به اینکه فریب خورده‌اند سر آنها فریاد بزنید. یکی از سخت ترین چیزها در دنیا برای یک قربانی دروغ و تقلب این است که قبول کند فریب داده شده است.

وی افزود: من روی پرونده‌های جنایی کار کرده‌ام که در آنها قربانیان تقلب بعد از آنکه فرد متقلب به جرمش اعتراف کرده از او حمایت کرده‌اند. مساله فریاد زدن سر آنها نیست. مساله جلب نظر آنها است و اینکه از آنها بخواهیم و به آنها اجازه دهیم که از آن مه دروغها بیرون بیایند.

او ادامه داد: این واقعا کاری سخت است که سالها طول میکشد اما این روند در صورتی که آنها شاهد رهبرانی صادق، باکفایت و همدل باشند این شتاب پیدا می‌کند و من فکر میکنم آنها قرار است از بیستم ژانویه همچنان که ما به التیام این کشور چه از لحاظ معنوی و چه در زمینه مقابله با این ویروس میپردازیم، شاهد آنها باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.