جمهوری آذربایجان خواستار تداوم همکاری نظامی با ایران شد

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از جمله «آذرتاج»، امروز پنجشنبه گزارش دادند که «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جنگ دوم قره‌باغ تقدیر و تشکر کرده است.

ژنرال حسن‌اف با اشاره به اینکه  جلسات سران و مقامات آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه دارد، بر ادامه همکاری‌های نظامی تأکید کرد.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین به سفیر ایران آغاز مأموریتش را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد و از سفیر ایران خواست سلام او را به سرلشکر «محمد حسین باقری»، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران و سرلشکر «امیر حاتمی»، وزیر دفاع و نیروهای مسلح ایران برساند.

سفیر ایران در باکو نیز به نوبه خود، پیروزی نیروهای جمهوری آذربایجان در جنگ قراباغ و آزادی مناطق اشغالی این کشور را به ملت و دولت جمهوری آذربایجان تبریک گفت و برای شهدای نظامی و غیرنظامی این جنگ طلب رحمت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت کرد.

سید عباس موسوی از انتصاب خود به عنوان سفیر در جمهوری آذربایجان، یک کشور دوست ابراز خرسندی کرد و گفت که از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه نظامی دریغ نمی کند. سفیر کشورمان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور عامل مهمی در تأمین امنیت منطقه است.

در این نشست وضعیت فعلی همکاری‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ایران ، چشم انداز توسعه روابط در زمینه های نظامی-فنی ، آموزش نظامی و پزشکی نظامی و همچنین مشکلات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.