پیشنهاد عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

هادی یزدانی در خصوص رویکرد اصلاح‌طلبان برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: نظر حزب اتحاد ملت این است که اصلاح‌طلبان با کاندیدای نیابتی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند و در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که قبل از اینکه بحث راجع به افراد و کاندیداها باشد مفهوم و فرایند انتخابات در آن شکل گرفته باشد.

وی افزود: برای مثال در انتخابات سال ۱۳۹۲ رئیس‌جمهور فعلی به عنوان کاندیدای نیابتی اصلاح طلبان در انتخابات مطرح بودند و خود ایشان هم ادعای اصلاح طلبی نداشتند، اما شرایط به گونه‌ای بود که اصلاح طلبان صلاح مملکت را در این دیدند که از حسن روحانی حمایت کنند، اما نظر غالب در حزب اتحاد ملت این است که با کاندیدای نیابتی در انتخابات شرکت نکنیم.

نایب رئیس هیئت داوری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، گفت: بنابراین اولویت حزب اتحاد ملت کاندیدای نیابتی نیست. در انتخابات باید شرایط رقابتی و مفهوم آن وجود داشته باشد و انتخابات در مفهوم عام این است که افراد می‌توانند به پای صندوق رأی بیایند و از بین گزینه‌های مختلف کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. این مفهوم باید شکل گرفته باشد و نباید رقابت محدود باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.