تاکید پنس بر برگزاری امن مراسم تحلیف بایدن

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا بر برگزاری منظم و امن مراسم تحلیف بایدن تاکید کرد.

بر این اساس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با فرماندهان نظامی دیدار کرد تا اوضاع امنیتی کشور برای انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور جدید این کشور بررسی شود.

مایک پنس در این دیدار گفت: «ما به انتقال قدرت توام با نظم و برگزاری مراسم تحلیف به صورت امن، متعهد هستیم. مردم امریکا سزاوار چیزی کمتر از این نیستند. ما امروز به بررسی تلاش‌ها در این زمینه می‌پردازیم. همه منابع دولت فدرال را به صورت کامل به کار می‌گیریم تا از تحقق دو هدف مذکور اطمینان حاصل کنیم. می‌خواهم جزییات مربوط به این اقدامات را دریافت کنم.

وی افزود: برای من مایه افتخار بود که معاون رئیس جمهور بودم و به مردم آمریکا خدمت کردم. اگر این آخرین دیدار ما باشد می‌خواهم از همه‌ی شما به علت خدمتتان قدردانی کنم. هدف ما این است که به مردم آمریکا اطمینان بدهیم که مراسم تحلیف امن را برگزار خواهیم کرد و جو بایدن، رئیس جمهور منتخب و معاون او کامالا هریس، به عنوان رئیس جمهور جدید و معاون رئیس جمهور جدید سوگند یاد خواهند کرد آنهم به گونه‌ای که با تاریخ کشور ما و سنت‌های ما مطابق باشد و به گونه‌ای باشد که برای ملت آمریکا و ایالات متحده مایه افتخار باشد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.