ارائه طرح کمکی ۱.۹ تریلیون دلاری مقابله با کرونا از سوی بایدن

به گزارش تارنمای شبکه ای بی سی نیوز، بر اساس این طرح علاوه بر ۶۰۰ دلاری که در طرح کمکی قبلی به هر فرد ارائه شد، هزار و ۴۰۰ دلار دیگر نیز پرداخت می‌شود. مجموع این دو هزار دلار به درخواست بایدن به صورت مستقیم پرداخت می شود و به همراه ۴۰۰ دلار بیمه بیکاری هفتگی ارائه می شود.

بایدن در مورد اختصاص هزار و ۴۰۰ دلار مازاد به شهروندان آمریکایی در جریان سخنرانی خود گفت: مقدار ۶۰۰ دلاری که قبلا برای پرداخت به افراد تعیین شده بود کافی نیست و نباید این‌گونه باشد که مردم بین پرداخت اجاره خانه و خرید غذا ناچار شوند یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: ما ارائه دو هزار دلار پول نقد به افرادی که بیش از همه نیازمند کمک مالی هستند را نهایی می‌کنیم. قصد داریم تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین ۱۴۰۰) مزایای بیکاری را برای میلیون‌ها کارگری که کار خود را از دست دادند افزایش دهیم.

به عنوان بخشی از بودجه ۴۰۰ میلیارد دلاری برای پروژه های مربوط به کووید، طرح رئیس جمهوری جدید آمریکا ۱۷۰ میلیارد دلار برای بازگشایی مدارس در صد روز اول دولت از جمله ۵۰ میلیارد دلار بمنظور افزایش روش های نمونه گیری در مدارس اختصاص داده است.

وی در این خصوص نیز اعلام کرد: در صد روز اول کار دولت آینده، بیشتر مدارس بازگشایی خواهند شد. او گفت برای این‌کار، بودجه و راهنمایی‌های لازم به مدارس ارائه خواهد شد تا امکان بازگشایی پیدا کنند.

بایدن همچنین قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار برای ایجاد برنامه واکسیناسیون ملی و مراکز واکسیناسیون سر پایی در سراسر کشور اختصاص دهد.

مشاوران رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید کردند که بایدن وعده تزریق ۱۰۰ میلیون واکسن کووید-۱۹ را برای شهروندان آمریکایی در صد روز اول حضور وی در کاخ سفید داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.