۲۶ کشته و صدها زخمی بر اثر زلزله در اندونزی+عکس

امروز جمعه بر اثر زلزله ۶.۲ ریشتری در استان سولاوسی اندونزی که روز گذشته در آن زلزله ۵.۹ ریشتری به وقوع پیوسته بود، صدها نفر کشته و زخمی شدند. 

به گزارش رویترز، سازمان مدیریت بحران اندونزی از تلفات انسانی زلزله امروز جمعه در جزیره سولاوسی این کشور در نتیجه زلزله ۶.۲ ریشتری خبر داد.

این نهاد دولتی اندونزی در حالی که رسانه‌ها پیشتر از فوت حداقل ۷ نفر در نتیجه این زلزله خبر داده بودند، از افزایش تلفات به حداقل ۲۶ نفر خبر داد.

بنا بر گزارش رسانه‌ها و اعلام مقام‌های این کشور، صدها تن از مردم اندونزی نیز در نتیجه این زلزله زخمی شده‌اند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی و ژئوفیزیک اندونزی، این زلزله ۶.۲ ریشتری ساعت ۱.۲۸ دقیقه بامداد در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوست و مرکز آن در فاصله ۶ کیلومتری شهر «ماجنی» بود.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق زلزله زده از ترس زلزله و همچنین وقوع سونامی از منازل خود متواری شده‌اند.

به گفته سازمان مدیریت بحران اندونزی، زلزله به حداقل ۶۲ منزل مسکونی خسارات جدی وارد کرده است. نیروهای امدادی اندونزی در تلاش هستند بسیاری از افراد جزیره سولاوسی را که زیر آوار ناشی از تخریب منازل و سازه‌ها گیر افتاده‌اند، نجات دهند.

زلزله روز جمعه در سولاوسی در حالی به وقوع پیوست که روز پنجشنبه زلزله ۵.۹ ریشتری همین منطقه را لرزانده بود.

 سولاوسی سابقه یک زلزله ویرانگر و مرگبار ۶.۲ ریشتری را دارد؛ زلزله‌ای که در نتیجه آن سونامی راه افتاد و هزاران نفر کشته شدند.

 ششم مهر ماه ۱۳۹۷ (۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸) چهار زمین لرزه استان «سولاوسی مرکزی» در اندونزی را به لرزه درآورد و در برخی مناطق باعث وقوع سونامی شد. قدرت این زمین لرزه ۷.۵ ریشتری آنچنان بود که با سونامی و یا رانش زمین در برخی مناطق همراه شد.

بنا بر گزارش «ورلد ویژن» که یک سازمان غیرانتفاعی بشردوستانه بین‌المللی است، شمار قربانیان این بلای طبیعی به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسید و بیش از ۳۳۰ هزار نفر نیزبی‌خانمان شدند (جزئیات بیشتر).

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.