اذعان مقام سابق ترامپ به ناکارآمدی تحقق سیاست جدایی والدین از فرزندان

به گزارش روزنامه گاردین، راد روزنشتاین، معاون سابق دادستان کل آمریکا در واکنش به گزارش روز پنجشنبه از سوی ناظر داخلی وزارت دادگستری آمریکا درباره سیاست تحمل صفر درباره فرزندان مهاجران غیرقانونی در دولت ترامپ گفت: این سیاست نباید هرگز پیشنهاد یا محقق می‌شد.

در این گزارش آمده که ریاست این وزارتخانه می‌دانست که سیاست مذکور به جدایی فرزندان از والدینشان می‌انجامد و جف سشنز، دادستان کل سابق درک کافی از الزامات قانونی مربوط به مراقبت و حضانت کودکان جدا شده را اعلام کرده بود.

معاون سابق دادستان کل آمریکا به صورت علنی و برای نخستین بار گفت که می‌دانسته سیاست تحمل صفر به جدایی خانواده‌ها منجر می‌شود و به بازرسان گفته که در ایجاد چنین سیاستی دست نداشته و درباره آن اطمینان خاطر داشته اما حالا فهمیده که اشتباه کرده است.

روزنشتاین همچنین گفت: از وقتی وزارت دادگستری را ترک کردم، اغلب از خودم پرسیده‌ام که باید کاری متفاوت انجام می‌دادیم و مساله سیاست مهاجرتی تحمل صفر بیش از موضوعات دیگر بر ذهنم تسلط داشته است. این یک سیاست ناکارآمد و شکست خورده بود که هرگز نباید پیشنهاد یا محقق می‌شد. ای کاش می‌توانستیم بهتر از این رفتار کنیم.

سیاست جدایی خانواده‌ها که به گفته پزشکان و کارشناسان حقوقی یک نوع شکنجه است، از سوی چندین آژانس فدرال مورد حمایت بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.