ایالت‌های آمریکا در آستانه تظاهرات مسلحانه

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به سازمان‌های امنیتی و نیروی پلیس هشدار داده احتمال وقوع تظاهرات‌های مسلحانه طرفداران ترامپ بیرون ساختمان‌های کنگره محلی تمام ایالت‌های این کشور از روز شنبه (به وقت محلی، بامداد یکشنبه به وقت ایران) تا روز بیستم ژانویه و مراسم تحلیف بایدن وجود دارد».

بر اساس این گزارش، شهر واشنگتن در وضعیت منع آمدوشد و حکومت نظامی قرار گرفته، نیروهای امنیتی در محوطه اطراف ساختمان‌های کنگره محلی ایالت‌های آمریکا موانع و فنس امنیتی نصب کردند و  هزاران نیروی گارد ملی برای جلوگیری از هرگونه حمله مسلحانه مستقر شده‌اند.

ایالت‌های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن - که ترامپ چندین بار ادعای وقوع تقلب انتخاباتی در آنها را تکرار کرده بود - از جمله ایالت‌هایی هسیتند که نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت روز مراسم تحلیف، فعال کرده‌اند. ایالت تگزاس نیز ساختمان کنگره محلی را در روز تحلیف، تعطیل کرده است.

به نوشته رویترز، مسئولان امنیتی آمریکا بیشتر تمرکز خود را روی روز یکشنبه گذاشته‌اند که قرار است جنبش ضد دولتی و راست‌گرای افراطی «بوگالو» تظاهرات‌هایی را در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار کند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.