محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین حد خود رسید

به نوشته مجله The Week، بر اساس جدیدترین نظرسنجی از سوی موسسه تحقیقاتی پیو، میزان رضایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به ۲۹ درصد رسید که پایین‌ترین میزان در این نظرسنجی و ۹ درصد افت از اوت ۲۰۲۰ است. همچنین این موسسه اعلام کرده که بیشترین میزان کاهش در میان جمهوری خواهان و افراد متمایل به جمهوری خواهان است به طوریکه تنها ۶۰ درصد از عملکرد ترامپ رضایت داشتند در حالیکه این میزان در اوت سال گذشته میلادی ۷۷ درصد بود.

این موسسه همچنین مشخص کرد که رای دهندگان به ترامپ به شدت از عملکرد پس از انتخابات وی ناراضی و به آن منتقد هستند به طوریکه حامیانش که عملکرد او را ضعیف توصیف می‌کنند ظرف دو ماه گذشته دو برابر شده و از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده است.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که تنها ۲۹ درصد از شرکت کنندگان گفتند ترامپ باید چهره اصلی در سیاست آمریکا در سال‌های آتی بماند درحالیکه ۶۸ درصد مخالف این نظر بودند.

این نظرسنجی در پی حمله به کنگره از سوی حامیان ترامپ انجام شد و مشخص کرد که سه چهارم شرکت کنندگان می‌گویند، ترامپ باید تا حدودی یا بیشتر مسئولیت این شورش را برعهده بگیرد و تنها ۲۴ درصد گفتند که او اصلا مسئول نیست.

پیش از جلسه استیضاح سنا، ۵۴ درصد از شرکت کنندگان گفتند که برای ترامپ بهتر است تا بجای به پایان رساندن دوران ریاست جمهوری اش از سمتش کناره گیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.