کنایه نماینده آمریکایی به وضعیت کنگره

یک خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به‌نقل از «آدام شف»، نماینده مجلس نمایندگان این کشور در توییتر نوشت: «[شرایط کنگره آمریکا در واشنگتن] مرا به یاد دیدارم از بغداد و رفتن به منطقه سبز و دیدن حضور زیاد نیروهای نظامی و موانع [قرار داده شده در منطقه سبز] می‌اندازد. هرگز فکر نمی‌کردم که چنین چیزی را در کنگره خودمان ببینم.»

چند روز قبل و همزمان با رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح مجدد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از حضور انبوه نیروهای گارد ملی آمریکا در محوطه و ساختمان کنگره این کشور منتشر شد که توجه زیادی را به خود جلب کرد.

الجزیره نیز به نقل از شف نوشته است: افراد به پایتخت می‌آیند و سلاح حمل می‌کنند، ما در همه ایالا‌ت شاهد تهدید هستیم.

بر اساس گزارش الجزیره، این نماینده آمریکایی پیش‌بینی کرده که مراسم تحلیف «جو بایدن» در امنیت برگزار شود اما تجمعاتی شکل گیرند که می‌توانند به خشونت منجر شوند.

جمله دیگری که الجزیره از شف نقل کرده این است که اگر برخی اعضای کنگره در اتفاقات روز ششم ژانویه (حمله حامیان ترامپ به کنگره) نقش داشته‌اند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

سخنان این عضو کنگره آمریکا در حالی مطرح می‌شود که «جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی با اشاره به حوادث خشونت‌بار اخیر کنگره گفته است خطر همچنان وجود دارد و او نگران خطر بالقوه از سوی افراد مسلح در روز تحلیف است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.